Linda:) Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Har gått på hormonfrie p-piller siden vi fikk vår sønn i juli 06. Men jeg har ikke fått mensen tilbake. Nå som vi tenker på å prøve å få et barn til så lurer jeg på når jeg har eggløsning. Skal jeg bare ta utgangspunkt i når p-pillene sier jeg liskom skal ha mens? Jeg sluttet på pillen for ca 2 uker siden, hva om jeg får mensen før jeg liskom skulle hatt den? Hehe.. mye spørsmål her. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Jeg skjønte faktisk ikke helt problemet ditt, jeg. Men jeg svarer slik jeg forsto det, har jeg misforstått må du forklare deg nærmere. Dere kan enten vente med å begynne prøvingen til etter du har fått en skikkelig mens, da vet du også ca når eggløsning skal være. Eller dere kan begynne å prøve nå og du risikerer å ikke finne ut at du er gravid før du eventuelt merker symptomene og/eller tar en test. Og i såfall får du vel heller ikke noen termin før utralyd... Har dere sex et par ganger i uken burde det uansett holde hvis dere prøver aktivt, siden sædcellene overlever i en ukes tid i kroppen din. Så dukker vel eggløsning opp etterhvert. Mer kan jeg desverre ikke hjelpe deg hvis du ikke vil ta tiden til hjelp. Lykke til;)
rytme Skrevet 1. april 2008 #3 Skrevet 1. april 2008 det er nok sannsynlig at dere treffer eggløsningen, eller rundt den, hvis dere har sex et par ganger i uken ja... slik jeg forsto det var det du lurte på? jeg lurte på det samme når jeg prøvde nå i desember, fordi jeg har gått på p-piller også, men jeg har hatt mensen når jeg har gått på de, men det blir jo en kunstig syklus på en måte og i tillegg så skal det jo ta litt tid før man får eggløsning igjen, men for oss klaffa det på første eggløsningen likevel, men det betydde at det var vanskeligere å vite nøyaktig hvor langt jeg var på vei fordi jeg ikke visste hvor lang syklus jeg hadde egentlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå