Gå til innhold

Samme hvilken mnd baby'n blir født?:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det er så mange som ikke vil ha baby da og da! Ikke noe kritikk til dere altså! Jeg har aldri tenkt eller brydd meg noe om det. Får jeg desember barn hadde jeg ikke brydd meg.. Siden vi har prøvd såpass lenge er det koselig uansett hvilken mnd h*n kommer:o)

Hva mener dere om akkurat det temaet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er selv født i desember og syns d var kjedelig å vente på å bli 16,18 og 20 år.. hehe, så jeg hadde selv tenkt at mine unger skal ikke bli født så seint,men d tenker jeg ikke nå, bare jeg blir gravid snart og ihvertfall at nurket er frisk og raskt er viktigst..:)

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at jeg ville ha om våren eller deromkring...vet ikke helt hvorfor, men dersom vi har klart det nå så kommer den i desember, og KLART vi er kjempe glade for det... Så egentlig ser jeg ikke på det som det største problemet, eneste er at jeg husker på skolen var det voldsomt hvor mye de minste i klassen som ofte var født sent i desember fikk høre det at de var minst, jeg var selv født i anuar og var størst, klart det var stas... men uansett når barnet er født så spiller det jo ingen rolle når han/hun er født......

Skrevet

Tenkte mye på dette i starten av prøvinga, men nå er jeg glad bare jeg kunne bli gravid... SÅ mye har da datoen tross alt ikke å si at jeg utsetter prøvinga i de 3 mnd som fører til termin sist på året.

Jeg er selv født sent i okt, og har nok ofte ønsket å være født å annen tid på året, men har aldri lidd noen overlast av det. :-D

Skrevet

Har en i januar, en i juli og en i oktober, så burde vel hatt en vårbaby oxo... hehehe..

Akkurat nå så håååååååååååååper jeg d blir en januarbaby til :)))

Skrevet

Vi har en gutt som er født i desember, så nå når vi vil ha en til begynner vi ikke prøvingen før mai, det er bare fordi at det ikke er noe poeng å ha 2 i desember, rett og slett fordi jeg syntes det var slitsomt å få julestyret oppi fødselen eller omvendt. men alle barn kan ikke være født i januar heller liksom.

Skrevet

Når vi ble gravide første gang så ville vi helst ikke ha så altfor sent på året. Vi begynte derfor prøvinga i mars i fjor. Når jeg ble gravid og fikk termin i juli, så syns vi det var litt dumt fordi det da er sommerferie, og vi tenkte at ingen ville komme og feire fødselsdagen......

I tillegg ville vi vite kjønn fordi vi syns det var enklere å kunne forberede seg, og fikk vite at det ville bli en gutt. Da kjøpte vi gutteklær til babyen skulle komme. Det var så utrolig mange ting vi forsøkte å planlegge, men så mistet vi nå i mars, og plutselig er perspektivet helt anderledes.

For det første skulle jeg gitt alt jeg har for å bare få et nytt svangerskap så perfekt som det jeg hadde (ikke kvalm eller syk, bare trøtt), men da jeg hadde det så klaget jeg over hvor lite energi jeg hadde. Det skal jeg aldri gjøre igjen.

For det andre så betyr det ingenting lenger når barnet blir født, bare jeg kunne fått et barn! Jeg er selv født sent på året, og skal være den første til å innrømme at det er litt kjipt, men får jeg et barn i desember, så skal jeg engang i fremtiden klare å forklare mitt barn, om det blir nødvendig, hvorfor jeg prøvde i jan, feb og mars.....

For det tredje så betyr ingen andre ting noe heller så lenge vi får et friskt, sunt barn. Gutten som vi skulle få, viste seg å være en jente. Hadde barnet overlevd, så hadde vi kun hatt gutteklær, og et guttenavn klart....

Jeg skjønner godt de som planlegger, og som ønsker å få ting slik at de passer inn i hverdagen. Vi lever tross alt i et samfunn der vi har kontroll over det meste i dagliglivet. Hadde det ikke vært for at vi mistet i 23.uke, og virkelig fikk føle på kroppen hvor lite kontroll man egentlig har, så hadde vi kanskje vært like opptatt av at alt skulle klaffe perfekt enda. Nå har vi et helt annet syn på saken.....:)

Skrevet

Spiller ingen rolle for oss, bare glad om vi klarer å få en til :-)

Skrevet

så lenge jeg får et barn så er jeg fornøyd..:)

Skrevet

Spiller ingen rolle her heller, hvis det går bra denne pp blir terminen 17 desember;-)

Skrevet

Det spiller ingen rolle her heller!

Både mannen min og jeg er født sent på året, og kan ikke si vi har tatt noen skade av det;o) Så lenge barnet er friskt, så er det samme når det kommer på året... i allefall for oss.

Skrevet

Har mange tanker, men det viktigste er jo selvsagt å få et friskt barn ;-)

Her er tankene mine:

Som lærer er det best med tidlig høstbarn, gjerne august, for da får man maksimalt ut av permisjonen og kan starte et nytt skoleår med nye elever. Ikke like lett å komme midt inni året.

Vil prøve å unngå høysesongene på føden, for da blir man etterlatt til seg selv (mars-mai) og september. Fra et utviklingsperspektiv hadde det vært best å ikke hatt barn i november/desember, siden det er kjipt å måtte vente lengst på alle viktige bursdager, men også, om en tenker på det; En baby som er født i januar og en baby født i desember samme år. Tenk hvor mye januar babyen har utviklet seg i forhold til desember babyen når den blir født? Forskjellene sees lett når de kommer i samme klasse på skolen og..

juli.. ingen som kan komme i bursdagsbesøk?

Da står jeg igjen med januar, februar, mars, juni og oktober ;-)

Men som jeg sa... Et hvilket som helst barn er velkomment når som helst hos oss.

Skrevet

Hehe, en bra oppsummering Wendela. Hvis man tenker seg om så er det fordeler og ulemper med å være født i hver og en av de 12 månedene vi har.

I tillegg kan man individuelt legge inn alle bursdagene i familiene. Bursdager har en tendens til å hope seg opp i enkelte måneder, som på toppen av det hele gjør det kjedelig å få termin i disse månedene.

Så da kan man konkludere med at man ikke bør få barn! Hehe...

Her i huset er vårt etterlengtede lille nurk velkommen akkurat når som helst. Hadde vi fått det til ville vi blitt verdens lykkeligste ;)

Skrevet

Jeg blir også verdens lykkeligste samme hvilken mnd. Håper faktisk veldig på desember, for: Da er jeg kanskje gravid nå:-) Og sikkert færre på føden enn andre mnd siden mange styrer unna prøving for denne mnd. Og hadde vært verdens BESTE julegave:-)

Skrevet

Ja det hadde vært tidenes julegave. Ingen andre gaver som kan måle seg med den ;) Jeg og håper på desember baby, av akkurat samme grunn som deg. Hadde vært så supert å vært gravid nå... Og da slipper vi bli sendt til gyn som jeg ikke er så begeistret for... hehe...

Skrevet

Jeg er født i desember og har vært kjempeirritert når alle ble gamle nok til ting før meg... men om vi klarer det denne pp blir det termin rundt 19 desember. Bare det ikke blir juleaften eller nyttårsaften er det helt greit! Hvilken måned et barn blir født har jo IKKE noe å si, jeg vil "bare" ha et barn til jeg.. he he

Skrevet

Hei på dere!!

Eigentleg er det vel det samme kva mnd babyen blir født i...men me har prøvd å bli gravide slik at det blir vår/sommar barn...

Me bur slik til at om vinteren så er vegen over fjellet til sjukehuset stengt...så då blir det plutsetleg mellom 3-4 timar til sjukehuset i staden for 50 min-1 time....

Eg har fått mine i februar og april. og skal no ha i juni...har kommet meg over fjellet kvar gang,heldigvis....så eg trur nok det er ganske mange her i bygda eg bur,som planlegg ungane ut i frå når det er best m tanke på vegen....

Eg er sjølv født i juli, og det var mangen som var på sommarferie når eg skulle feure bursdagen min....men alle mnd har sine fordeler og ulemper...

Skrevet

Egentlig så er d akkurat d samme, er so selvsagt veldig takknemmelig for d barnet vi får :-) Men selvsagt hadde d vært best å få et barn litt tidlig på året, med tanke på utvikling og skole, selv om mange desember-barn faktisk klarer seg fint :-) Og jeg vil jo helst slippe å gå høygravid i den varmeste delen av sommeren, og slippe at den lille er nyfødt i den stekende varmen, noe som ikke er så godt for liten babykropp :-) Men igjen, dette er bare bagateller, vi prøver ikke noe mindre de månedene som ikke "passer" i forhold til dette.

Skrevet

både jeg og sambo er desember barn, og vi har ikke tatt noen skade av det!

men hadde selvfølgelig vært greit å ikke få et desember barn også, men nå som vi har prøvd over ett år er det ikke i tankene mine engang når på året det er best og får barn.

jeg blir glad bare jeg blir gravid jeg:)

Gjest yrild
Skrevet

Vi blir veldig lykkelige uansett! Er selv desemberbarn (27ende) og har ikke slitt noe med det akkurat :-)

Håper på verdens fineste julegave jeg!!

Klem

Skrevet

Jeg er selv januarbarn, og det har vært helt suuupert å ha bursdag tidlig på året! :) Når det er sagt, så er det det samme hvilken måned babyen kommer i, den er velkommen uansett. :)

Skrevet

Jeg ventet barn i september og det var helt perfekt i forhold til lærerjobb. Slik at elevene ikke mister læreren sin midt i skoleåret. Så fikk jeg en MA i uke 13. Trist.

Nå er vi i pp 1 og jeg blir bare overlykkelig hvis vi får det til nå. Da vil jeg kanskje få barn i januar. Nå bryr jeg meg ikke lenger om hva jobben måtte mene, får jeg barn så er det det største.

Skrevet

Jeg ventet også barn i september men mistet i MA nylig. Nå vil jeg bare bli gravid så fort som mulig, og det spiller INGEN rolle hvilken måned barnet komme!!!

Skrevet

Jeg er selv født sent i november, og har ønska meg at babyen ikke blir født så sent på året, men når man har prøvd en stund, så er det faktisk ikke noe tema lenger..da vil man uansett super happy når det først, og endelig, skjer;-)

Jeg ønsker meg veldig en desember 08 baby;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...