Jordbær venter nr 3! Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Kan jeg spise spekeskinke hvis jeg har den oppå pizza. Vil det ta livet av evt. listeriabakterier osv. med å ha den i ovnen ca 15 minutt? har oppskriften på en kjempegod pizza med birkebeinerskinke på, som jeg har så lyst på.....Noen som vet, og ikke bare synser;-)
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Jeg vet at den bakterien dør av sterk varme så 10-15 min på 200 grader skulle være mer enn nok til å fjerne risikoen:)
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Er det ikke sånn at toxo-bakterier drepes i fryser ved steking på høy temperatur, mens listeria overlever frysing, men drepes ved steking?
Edelweis Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 det er riktig epona.. listeria tåler frysing. men ikke steking. så den kan du nåkk spise med god samvittighet=)
*bubbs* Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 En liten stemme i hodet mitt sier at toxomlasmoseparasitten man er redd for i spekemat drepes ved 60 grader, men jeg er ikke 100% sikker. Det bør man jo lett kunne google på internett?
Jordbær venter nr 3! Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2008 Tenker at det er ganske bombesikkert hvis jeg fryser skinken noen dager først, og så steker den!! Vil ikke risikere noe, skal servere den til mange av mine venninner som også er gravide:-)
<3 coccinelle Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Man sier jo at kjøtt skal være godt stekt oppå en pizza i tynne skiver skal det jo ikke så mange minuttene til før skinken er stekt. Hadde ikke bekymret meg i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå