blond Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Noen som har lest denne og som vil fortelle hva dere synes? For dere som ikke har lest den: Løp til nærmeste bibliotek og lån den!
Ravna Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Uhyggelig og knallbra! Ikke en slik bok du bør lese hvis du bor alene og litt avsides. Leste den på svensk, som er orginalspråket- onkelen min er halvt svensk og kan ikke få kritisert norske oversettelser fra svenske bøker nok. Tror faktisk det gjorde den litt ekstra trolsk, men så er jeg veldig begeistret for det svenske språket. Enig med deg- løp på biblioteket. Hvis man ikke bor alene, som sagt...
blond Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2008 Synes boka forandret seg en del fra begynnelse til slutt. Etterhvert ble den heller trist enn uhyggelig, selv om uhyggen satt i hele tiden. Siste setningen var veldig rørende. Dette er en bok som virkelig var godt skrevet! Ingen enkel bok, men viktig å følge med hele tiden. Sikkert noe jeg ikke fikk med meg også. Har bare lest boka på norsk. Synes også det er noe eget med det svenske språket. Følger med på de seriene som blir sendt på tv for tiden. Språket gir fortellingen(e) en ekstra dimensjon. Absolutt!
Ravna Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Jeg må innrømme at jeg ikke husker den siste setningen, det er et par år siden jeg leste den, men den ble jo absolutt trist mot slutten, ja. Men den uhyggen... Kjenner den fremdeles når jeg tenker på boka. Og den er veldig godt skrevet, krever at leseren er tilstede hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå