Gå til innhold

Hjemmelaget middag VS middagsglass.. Fordeler med de forskjellige?


Adrian07♥ Sofie10♥

Anbefalte innlegg

Har nå laget middag for 1 mnd.. La sammen prisen, og det ble 135kr.

Middags glass for en mnd for mini koster ca. 150-190kr

Dvs jeg sparer 15-55kr pr mnd med å lage middag til mini selv..

Er det verdt det?

Brukte også ca 1,5 timer for å tilberede, jeg og samboer..

 

Fordeler med hjemmelaget mat?

Fordeler med middagsglass?

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarte inne på småtroll og jeg, men det ble vel ikke akkurat noe for/imot svar, så da prøver jeg på nytt her.

 

Fordeler med hjemmelget: Du bestemmer selv ingrediensene, blandingsforhold og mengde pr porsjon. Smaker MYE bedre enn glassmaten.

 

Fordeler med glass: Raskt og enkelt å varme opp nesten samme hvor du befinner deg. Er ikke avhengig av kjøleskap.

 

Kommer ikke på noe mer i farten, men det er sikkert masse mer jeg kunne skrevet på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de fordelene jeg har kommet på også.. På begge sider.. Nå har jeg tenket litt på det.. Har jo nå 30 middager i frysa, skal lage 10 til med noe kjøtt. Så skal jeg ha glass i skapet (noe som er greit nå vi ikke har kjøleskap som du sier) og så skal vi bli flinkere til å ha middager som han kan få også... Er jo bare å droppe salt i matlagingen, og så kan vi tilsette det selv etterpå.

Hva slags grønnsaker bruker du? jeg har til nå brukt gulrot, brokkoli og blomkål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de samme grønsakene som deg jeg og. Og kjøttrettene krydrer jeg gjerne med litt basilikum. Dette er et "baby-vennlig" krydder, som gir god smak. Mini liker det veldig godt.

 

Jeg har ikke den muligheten at jeg kan ha glass stående "på lur" i tilfelle vi skal ut på et eller annet jeg da, for han nekter jo å spise de glassene. Men det jeg gjør er at når jeg vet vi kommer til å være borte i middagstider, så tar jeg bare ett frossent beger med i stelleveska, så tiner det på veien. Og de begrene jeg bruker kan også kjøres i micro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte timian og basilikum i maten hans istad. Ble godt det =)

Ja, er jo like lett som du sier å ta med et frossent beger med i stelle veska.. =)

Fordelen med å droppe glassene også, er jo at man må kaste glass i glass containeren også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel kanskje den største ulempen med glass, at det blir mye søppel av det. De begrene jeg bruker kan jo brukes om igjen flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...