123ennah Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Fikk nettopp beskjed på UL om at jeg er kommet 16 dager kortere enn jeg trodde. Forrige svangerskap ble terminen flyttet 18 dager. Det virker jo helt sprøtt!!! Noen som har vært borti tilsvarende? Jeg forstår bare ikke hvordan det skal gå an ift menstrasjonssyklus.
Benedictemor Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Ja, samme her. 1 uke sist gang og nesten 3 nå...ennå jeg vet jo når jeg hadde sist mens. En lege sa til meg at det kan hende babyen min er litt liten (selv om de sier alle barn er like store i uke 17-19), ettersom jeg er liten og min første jente var liten....og at babysen i magen blir målt utfra gj.snittet, og dermed blir termindatoen flyttet....ikke vet jeg om det stemmer, men kan jo være noe i det. dessuten er jeg veldig stor til bare å være i uke 17 (men det kan jo være noe med at det er 2.gangen jeg er gravid)
MiaTherese#HAR FØDT# Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 jeg ble også flyttet en del, hadde termin 23 juni men ble flyttet til 8 juli, så det er jo to uker. men men, kommer når den er klar!!
tea26 Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Jeg ble flyttet 1 uke tilbake når jeg var på UL.Legen sa at jeg har hatt forsinket eggløsning,noe som kan stemme fordi jeg spiste utrolig mye sterke ibux den perioden.Det kan utsette det...
Mitt 2 barn Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Jeg fikk beskjed om at jeg hadde kommet 4 uker lenger på vei.(akkurat 4 uker) Trodde jeg var i uke 18, men var i uke 22. 6 dager med blødning regner jeg som mensen, men..... Det gav jo svar på div ting da. Bla. hvorfor jeg kjente liv tidlig (hver dag i uke 14) og hvorfor magen min var så stor (trodde det var tvillinger inni). Med den første ble jeg skjøvet tilbake 7 dager.
To_frøkner+julispire Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Jeg hadde mens termin 28 juli, og ultralyd terminen ble 10 august. Er det noen av dere som må gå på ultralydkontroll på sykehuset i resten av svangerskapet.? Det må jeg. skal tilbake i uke 24. Jordmora sa det var rutine siden det var forskjell på terminene. men men.....
Sunny77 Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Jeg ble flyttet 10 dager tilbake; fra 19. juli til 29. juli. Skulle gjerne ønske det var omvendt;o) Trodde jeg var i uke 20, men nei da: rett tilbake i uke 18...
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Jeg ble flyttet 9 dager på min UL, fra 24. juni til 3. juli, så da får vi se når prinsessa kommer...
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Jeg ble flyttet en uke frem. Var visst 20+4 i stede for 19+4. Sa til jordmoren min at jeg misstenkte jeg var mere siden den siste menstrasjonen var så liten, men nei. Jeg måtte vente med UL til jeg var godt uti uke 19. Jormora på UL sa at det ikke ble helt korrekt termin etter uke 19. Kjekt med en jordmor som ikke hører på deg.... Tror jeg er enda mere jeg.
mai-mamsen06+september08:) Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Forrige gang ble jeg flytttet fra 2 mai til 16 april. Tiden rundt den eggløsningen jeg ble gravid på var i ferien husker jeg, og vi var på hytta sammen med foreldre, besteforeldre osv osv...Vi var alene en eneste dag på de ukene, og etter menstermin som var 2 mai stemte det bra med når jeg mener jeg hadde EL og når vi fikk jobbet med saken:) Siden det ikke var mulig med særlig aktiv prøving den måneden syntes jeg det var ekstra rart å bli flyttet såpass mye, men var på flere kontroller etterpå som alle viste at ny termindato var den riktige.
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 jeg ble flyttet fra 29 august til 23 august:)vips,var jeg en uke lengre på vei:)
2 fine små Skrevet 31. mars 2008 #12 Skrevet 31. mars 2008 12 dager her, i samme retning som deg, ja - synes ogsaa det er rart. Saa jeg sikter inn paa ca midt i mellom tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #13 Skrevet 31. mars 2008 Var på en tidlig UL og ble flyttet en uke tilbake fra 10+3 til 9+3. Så blir det spennende å se om de flytter den igjen på den ordinære UL i uke 19....
2 fine små Skrevet 31. mars 2008 #14 Skrevet 31. mars 2008 Jeg skal ikke ha noen permisjon eller noen rettigheter eller noe saant denne gangen, saa den type ting er ikke viktige, men jeg er ikke saa begeistret for unoedvendig overtid, men forstaar at jeg maa forholde meg til UL termin. Maalene i etterkant av UL viser jo at UL var riktig. Men jeg skal til UL om en god uke og da er jeg spent paa hvordan det ligger an.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #15 Skrevet 31. mars 2008 UL-termin settes etter størrelsen på barnet, og har derfor ikke tilbakevirkende effekt. Altså kan man ikke finne unnfangelsesdato fra UL-termin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå