Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Sønnen min har fått fryktelig rød stump også veldig varmt der det er rødt. Lignet først på sopp så brukte sopp krem, men hjalp ikke. Prøvd sinksalve, sårsalve og steroid krem vi fikk på resept for bleie utslett en gang. Men ingen ting hjelper. Det er av og til mindre rødt og så mye igjen. Går liksom aldri bort og det er nok ikke noe godt heller for han liker ikke at jeg vasker der heller. Hatt dette en mnd om ikke lengre. Han har også fått en merkelig navle.. rett ovenfor navlen og navlen på en måte har han fått en kul.. kan trykke den litt inn igjen og den er helt mjuk. Er nok ikke vondt. Ligner litt på brokk men den er ganske så liten. Ikke alltid den er der heller og av og til bare når han ligger. Noen som vet hva dette er? Burde jeg til lege/helsesøster for å se på dette kanskje?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Rød stump...stakkar liten da. Hva med å bruke tøybleier en stund? Det måtte vi gjøre da mini var liten og sår. Jeg ville nok bestillt time hos fastlegen for sikkerhets skyld med tanke på navla.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Han har vært mye plaget med rød stump og sopp, men har alltid gått over igjen etter litt krem men denne gangen nytter ingen ting. Er ikke tøybleier fryktelig slitsomt? hehe.. men alt for å få bort den røde stumpen.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Jo, jeg syns det er slitsomt. Men var ikke så lenge da. Men tenk det er jo faktisk de som bruker det til vanlig. Er glad vi kan bruka papirbleiene jeg. Det var på sykehuset etter fødselen vi ble anbefalt dette. Det var da hun blr rød og sår. Lykke til da!
Cat.68 Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Ja inotyol, dt eneste som virkelig hjelper. PuriLan brystvortesalve hjeper også hvis det først har blitt sår.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 kan jo ikke tenke på hva jeg synes er lettvint da sønnen min faktisk har vondt og plages med det. så er tøybleier løsningen må vi bruke det
Knøttefrøken Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 potetmel i stompen funker veldig bra.. jeg brukte det 2 dager, og vips så var stompen til mini bra igjen. potetmelet suger opp all fuktigheten, og holder stompen tørr.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 inotyol og purilan har vi også prøvd. det funker heller ikke..
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Da prøver vi litt potetmel.. det har vi ikke prøvd enda..
annie-77 Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 Hei . Hvordan bleier bruker dere? Vi kan ikke bruke libero, da blr stumpen straks sår :-( Men potetmel, purilan salve og mye lufting av stumpen virker her. Legger henne i varmen foran ovnen med sokker på beina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå