Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid for 2.gang....har mye vondt i hodet, særlig om kvelden. Noen andre som har det sånn? Farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter akkurat og gnir meg i hodet selv. Orket ikke gå på jobb i dag. Huff, skikkelig nedtur. Akkurat ferdig med sykemelding og penicillinkur for å se om det hjalp på hodepinen, men etter 2 dager på jobb sa hodet nei. Får krype meg tilbake til legen i morgen. Må være NOE man kan gjøre med dette?

Ps: tror ikke det er farlig nei..men plagsomt og VONDT!

Skrevet

hei hei :) jeg har hatt vondt i hodet nå siden jeg ble gravid , er nå 18 uker , ingenting hjelper , verkel pencillin eller paracett.. men jeg har vær sykemld nå hele tiden og jeg dro på ferie alene hjem til mor og far, da gikk det faktisk litt over:) så det som hjalp på meg er : mye hvile å trygge omstendigheter... drit i jobb å andre. tenk på dere selv;)

lykke til.. men foressten , jeg tror min hodepine kommer fra musklene i nakken .. skjekk ut det dere også ...

Skrevet

Jeg er også mye plaget med hodepine. Det kan komme når jeg anstrenger meg eller helt av seg selv. Forrige uke var jeg hjemme fra jobb 3 av 4 dager. Den dagen jeg jobbet fikk jeg skikkelig vondt og måtte ligge resten av dagen. Slitsomt! Innimellom er det migrene og jeg må ligge i minst 20 timer. Skal prøve å få legetime i morgen, kanskje gradert sykemelding vil hjelpe.

Skrevet

Får også vondt i hodet av stive nakkemuskler. Vi kvinner tenker for mye og da heiser i skuldrene uten at vi tenker over det. Men hodepinen kan også komme av hormonelle årsaker, for lite veske, eller rett og slatt fordi vi har dobbelt så mye blod i kroppen .

Skrevet

ser flere sliter med hodepine her. Jeg ble så overrasket da jeg i forrige uke fikk skikkelig skallebank. Det varte over flere dager, og jeg hadde mareritt om natta fordi hodet banket sånn. Nå er det tilbake igjen. Er det sola som gjør det? har vært kjempefint vær i Trondheim i over en uke kan man få migrene av å være gravid?

Har ikke samvittighet til å være hjemme fra jobb for da vet jeg at det blir dobbelt så mye for meg å gjøre neste dag, så terskelen er høy for å være hjemme.

Skrevet

Det har jeg også, og i dag måtte jeg til legen og få en ukes sykemelding. Hos meg kommer det av stive nakkemuskler, så jeg har bestilt meg time hos manuell terapeut. Der kan man gå uten legehenvisning, og det koster ikke mer selv om man ikke har henvisning.

Legen min sa at det var mange som var plaget av hodepine fordi hormonene gjør at musklene i nakken strammer seg mer enn vanlig. Noen fikk det også fordi den økte vekten på buken gjør at man anstrenger skuldrene/nakken på en annen måte enn vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...