Gå til innhold

Ballong kateter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal settes i gang i morgen på Rikshospitalet med et såkalt "ballong kateter"... det settes opp i livmormunnen og skal begynne og utvide ting, så vodt jeg har forstått det... på tirsdag skal jeg komme inn til sykehuset igjen og da begynne med modningspiller... men er det noen med erfaring fra ballong kateter??? Hvordan gikk det for deg?

Har mase sommerfugler i magen, og håper noen kan svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg fikk det for å forsøke å sette i gang forrige fødsel og den natten etter at jeg fikk det var det masse tak hele natten, men de forsvant om morgenen og jeg var ikke kommet noe særlig lenger av det faktisk. Det datt også ut av seg selv før jeg kom på ny sjekk dagen etter så det funket dårlig på meg i allefall. Det kan jo være individuelt så håper det blir bedre for deg. Spennende med igangsetting nå da uansett betyr det at du snart får baby - lykke til:)

Skrevet

Jeg skal også settes i gang på denne måten ettersom jeg har diabetes og jeg ble satt rett på tabletter i forige svangerskap... grunnen til at de skal prøve dette på meg er at det tor 3 døgn med de tablettene og dette skal vist være en litt mildere måte...

jeg lurer også på det samme som HI

Skrevet

Gjorde det vondt å få satt det inn? Hva gjorde de med deg da, siden det datt ut av seg selv? Fikk du tabletter neste dag?

Skrevet

Jeg fikk det sist barn. Det er ikke vondt, kanskje en smule ubehagelig å ha "noe" der - men det kom relativt fort ut igjen pga det hadde gjort nytta si, og fødselen starta pga det.. (det skal faktisk dette ut når det har gjort nytta..)

Værste synest jeg egentlig det var å ha en slik slange hengende ned imellom beina :) Er uansett ikke redd om det foreslås for å modne meg denne gangen!

Lykke t!

Skrevet

Tusen takk for svar! Åh, tror ikke jeg får sove i natt! :D

Skrevet

Hei, hei! Jeg fødte på Rikshospitalet for 3 mnd siden og ble satt igang med ballong kateter - syns det var litt ubehagelig å sette det inn, men ikke vondt i det hele tatt. Kjente ikke noe særlig til det når det først var på plass - du har ingenting å grue deg til! Gjorde virkelig susen for meg, fødselen startet mindre enn 2 timer etter ballong kateteret var satt inn.

Lykke til med fødselen - Rikshospitalet er et supert sted å føde!!!

Skrevet

Flott å se at dere skryter av riksen.Jeg skal settes igang der den 8 april og vet ikke helt hvordan enda.Det kommer vel an på hvor moden jeg er.Men iallefall glad for å få plass der og håper det står til forventningene=)

Skrevet

Nei, det gjorde ikke noe å få satt det inn eller ha det der så det er ingenting å grue seg for - var bare litt rart å ha noe der, men du vil jo at ting skal skje å det er jo bare å ta det som kommer, men kjedelig at det ikke virket - ser at det har virket på andre her så det kan jo skje med deg. Jeg ifkk faktisk aldri tilbud om tabletter, men er usikker på hvorfor ikke, fikk beskjed om å dra hjem og se det an til neste dag og komme tilbake - eg. ganske slitsomt for jeg var allerede langt over termin - slik gikk det flere dager før de til slutt satt meg på drypp da jeg sa jeg ikke orket mer. Da ble det fødsel den dagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...