Gå til innhold

Tips til bilstoler 15-36 kg som står STØTT i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste på 5,5 år har et Rømer Kid + tror jeg det heter nå og det vingler fra side til side i hver sving, dessuten går ikke hodestøtten høyere opp nå, så han må ha ny stol rett og slett. 3,5 åringen har et Maxi Cosi Rodi xp og det står mye stødigere, men da jeg prøvde med 5 åringen oppi det så vinglet det faktisk litt på ham det også, men vestenlig mindre enn Rømer da. Bør vel nevne at 5 åringen min er veldig, veldig stor for alderen, han er vel ca 125-126 cm nå og ca 25 kg så det har kanskje noe å si? Vinglet ikke så mye før i hvertfall. Noen som har et skikkelig stødig sete å anbefale? Gjerne med isofix dersom dette ikke er for dyrt. Og nakkestøtten MÅ kunne gå høyt opp!!! På Maxi Cosien går det høy nok.

Skal innom Barnas Hus på onsdag tenkte jeg, men vil ha dårlig tid da så greit å vite litt hva jeg skal se etter, har ca 1,5 time å kjøre til butikker med barneutstyr så kan ikke bare droppe innom når det passer for å kikke heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med det selv, men kjenner flere som har befafe 123 setet. Det som kan bli en pute etterhvert. De som har det er veldig fornøyd ihvertfall....

Skrevet

www.recaro.com tipper jeg:)

Vi har et av de setene, hadde også babysetet. Står veldig godt, iallefall i de bilene vi har prøvd.

Men de er plasskrevende egentlig, veldig brede seter.

Skrevet

du kan kjøpe sånne reimer som man fester rundt toppen av setet og rundt nakkestøtten i bilen, så vil det ikke vingle mer.

Britax/Rømer kidfix 15-36 kg kan du feste rett i isofixen, så da slipper du det problemet hverfall.

Skrevet

Hm, ja det så greit ut, men de er jo dyre disse med isofix da... Vet du hvor høyt opp nakkestøtten går, for vi har jo et Rømer sete nå og nakkestøtten går ikke høyt nok opp på det.

Skrevet

koster 2295.... men troor egentlig ikke sete går ann å reg. høyere opp enn vanlig... men de skal jo kunne brukes opp til 135 cm. De skal jo sitte i det fram til 36 kg ELLER 135 cm.

Skrevet

Besafe izi up er en av de stolene som har lengst rygg. Hvordan det står i bilen vet jeg ikke. Men er vell ingen av disse stolene som står helt stødig, da det ikke er festet noe mer enn 3 punktsbeltet.

Skrevet

Men som sagt, det står på maks høyde nå og det er ikke høyt nok for min 5 åring som er 125 cm (har litt lang rygg, men dog), da vi prøvde 3 åringen sitt hadde han kjempemasse å gå på.

Skrevet

Nei det er vel ikke det, men det som 3 åringen har, Maxi Cosien, har en slags base under som man fester under seteryggen og klikkerr stolen oppå og da står det mye stødigere enn et som står helt løst i bilen. Vi får evt vurdere isofix, da står det i hvertfall helt støtt...

Skrevet

kan du ikke latt de bytte sete da sånn at eldstemann får rodien? Du kan uansett kjøpe løst slike reimer som man kan feste sete rundt nakkestøtten.

Slike reimer følger nå med feks izi up setene.

Skrevet

Skal absolutt se etter reimer :-) 3 åringen ville aldri godtatt å bytte stol, han fikk den i presang og er veldig stolt over den, kan liksom ikke bare ta den i fra ham, hehe... Så eldste må uansett ha ny stol siden han vokser ut av sin nå.

Skrevet

har en sånn concord lift evo pt.

kan regulere nakkestøtter og 7 åringen sitter så godt i den

Skrevet

hehe... nei skjønner problemet. =)

Skrevet

Fulgte ikke med noen remer på vårt izi up sete...

Skal man ha stødig sete bør man ha isofix..

Skrevet

Jeg har Rømer Kid setet og syns det står fint i bilen.Men kanskje fordi han ikke er større enn 4 ennå.

Da jeg var på Babyshop for å kjøpe setet,vurderte jeg Besafe izi up. Damen som jobber der er lita og snerten men godt over 40,og fikk uten ptoblem plass i setet.Og også lengden var ikke noe problem,hun fikk hodestøtten i riktig høyde.

Så jeg hadde dratt og prøvd det i bilen var jeg deg,flott sete.

Skrevet

Nå kan jeg desverre ikke ha med meg 5 åringen og man må jo nesten prøvekjøre det med ungen i, i svinger (;-))for å sjekke om det holder mål. Hmm... Har i hvertfall fått mange gode tips her og skal notere ned og kikke på dem, men begynner å lure på om jeg ikke bør gå for isofix selv om det er dyrere. Vi kjører veldig mye på svært svingete veier og ofte langt, ungene blir også lagt i bilen (lang vei hjemm fra familie, de sovner og vi bærer dem opp når vi er fremme, steller dem på forhånd) et par ganger i mnd så er liksom litt nøye på at setet skal være komfortabelt. Det var bedre i andre bilen som var liten og trang, men i Caravellen får det rett og slett for god plass til å vingele på :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...