Gjest Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Åhhhhhhh jeg er så sinna, jeg lever for den kommende ultralyden og fått vite at det ble den 22April, åh som jeg gleder meg! Så detter det ut av sambo: vi skal ikke vite hva det er! WHAT? jeg har gått å snakket om dette så lenge og gledet meg til å fortelle familie og nære venner hva som ligger i magen:) Han sa hardt ifra at nei han ville ikke vite det siden en kamerat sa at det var en utrolig spennede å ikke vite før fødsel.. jojo forstår jo det. Men JEG vil vite å kunne fortelle og handle etter hva det blir. Hvid han fortsatt ikke har forandret mening innen ul så håper jeg det syns uten at det er meningen... (kanksje litt ego)? Ikke mye jeg har å klage over med sambo, men med hormonene i sving plaget dette meg skikkelig. er rett å slett sint:S uff....
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Da sier du til han at det tross alt er DU som bærer på ungen i 9 mnd, og hvis du vil vite det, så kan jo BARE du få vite det også, men at du også har rett til å fortelle det til andre. Så får du gi de du forteller det til munnkurv da hvis han fortsatt ikke vil vite det. Tipper han ombestemmer seg hvis du tar den;)
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 hehe ja får se... håper virkelig det... Syns alt virker lettere om man vet hva det blir.. jeg kan arve MASSE jente klær, og kjedelig å fylle opp hele leiligheten med rosa så kommer det en gutt.. haha.. nei jeg er så nyskjerrig av meg at jeg uansett skal vite hva det er ja.. men kommer til å slite som F.. med å holde det for meg selv:) kommer til å være så stolt uansett hva det er:)
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Ja det blir sikkert ufattelig vanskelig å ikke røpe seg;) Men men. Vi er heldigvis enige om å vite det denne gangen også. Nysgjerrigheten min hadde ikke klart å vente helt til termin;)
maria isabell Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 tosk...han kan jo ikke bare bestemme..dere må jo diskutere det sammen...spennende nok å være gravid å føde syntes nå eg..når du ligger der å skriker med ekstreme smerter er skjønnet det siste han tenker på...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 jeg mener at hvis en av partene ikke ønsker å vite kjønnet,får den andre bøye av og si ok,selv om en har veldig lyst til å vite det. Sist da ville ikke sambo vite det,og jeg sa ok,men jeg har lyst,men har ikke du lyst skal det selvfølgelig respekteres da enn ikke får vite det ut fra naturen. Det må hjelpemidler til for å vite det. Ikke riktig å pådytte noen slik synes jeg. Det at vi bærer ungen,skal vel ikke ha noe å si en slik sammenheng,vi kan ikke gå rundt å si at det er vi damene som er gravide og at mennene ikke har noe de skulle ha sagt,for så å forlange at dem stiller opp etter fødselen,nei da får vi også ta ansvaret etter fødsel og mannen gjøre som han vil.
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 her var det motsatt.jeg ville ikke vite mens han ville. men vi viste sist,så den spenningen ville jeg ha denne gangen. å når en bare vil så kan jo ikke bare den ene få vite,så vi vet ikke noe kjønn denne gang. Er ikke kjønnet som er det viktigste,men att alt er bra. men er jo selvfølgelig praktisk å vite
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Jeg også tenker slik..vil en ikke vite det og den andre vil..så må man bare ta hensyn til den som ikke vil vite det.. Jeg er selv veldig nysgjerrig og vil vite det på UL, og visst samo sier nei han vil det skal være en overraskelse på fødselen hva kjønnet er..så hadde jeg respektert det
tea26 Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Så utrolig kjipt! håper han går med på å ville vite det.Er jo heeelt håpløst å handle ting.Alt i butikkene er enten blått eller rosa..var ikke mye jeg kjøpte inn før jeg fikk vite at det er gutt.Synes det er veldig praktisk å vite det nå...
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Hvem som bærer på ungen, har da vel ingen betydning for hvem som har veto i slike saker?? Det får da være måte på! Dere er to foreldre, og skal begge ha like mye å si. Jeg tror det er umulig å be alle du sier det til, om å ikke si noe til kjæresten din. Det kommer aldri til å gå, med mindre du har en helt spesiell omgangskrets. Så dere må nok bare diskutere dere fram til det ene eller det andre, i fellesskap. Vil også minne deg på at det ikke er sikkert at du får vite kjønnet, det fikk ikke vi. Og om JM tror hun ser det, kan hun jo ta feil! Så om du får overtalt ham, må du ikke bli altfor skuffa hvis h*n ikke vil vise seg fram. Håper dere kommer til enighet; dette er ikke noe en kan inngå kompromiss ang; en må vinne! =)
Bimme Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Hei! Jeg ville bare si at det tok flere minutter etter at jeg hadde fått jenta på brystet, før vi i det hele tatt tenkte på hvilket kjønn det var! Vi fikk en liten pekepinn på at det var en jente da vi var på ul, men det er jo faktisk ikke alltid de kan se det. Jeg skjønner ikke hvorfor alle skal handle inn så voldsomt før fødselen. Vi har ikke bestemt oss for om vi vil vite det ennå, skal på ul om 3 uker. Håper dere blir enige:)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Blir litt provosert eg. Man gåt ikke til ul for å få vite kønet. Men for å se at alt står fint til... Med første mann viste vi vi at det ble en gutt. Men etter å ha født i uke 20(dødføtt) er det pluselig ikke så vigtigt... Håber i blir enige...
L@boline Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 vi er heldigvis enige om å vite, og jeg er spent som bare det. Vi visste sist også, og synes ikke fødselen var noe mindre spennende fordet. Synes det er praktis å vite, for å kunne ha i alle fall klær vasket og klart før babyen kommer. Til Gladi over her; vet ikke om det er førstemann du venter, men jeg skal gi den en veldig god grunn til å handle inn før babyen er her. De første ukene etter fødselen har man mer enn nok med stelling, mating bli kjent med babyen, og å komme seg fysisk. Jeg synstes det var fulltidsjobb for to, og det siste jeg kunne tenke meg var å fly i butikker for å få tak i alt man trenger. Hvis man ikke får eller vil vite kjønnet så får man kjøpe så nøytralt som mulig, men ha i det minste det meste klart er mitt råd.
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 Det virker faktisk som enkelte gleder seg til UL mest for å vite hvilket kjønn det blir.. Føler det blir helt feil jeg! Når jeg skal på UL er det for å se at alt er bra med barnet mitt, og ikke for å vite hvilket kjønn det er.... Unnskyld meg, men her sitter du og er forbanna på typen din for at han ikke vil vite kjønnet på UL.. Tenk de som kommer på UL og får vite at barnet ikke lever eller at det feiler noe... Å ikke få vite kjønn er nå den MINSTE bagatell spør du meg! Og noen sier at man BØR vite kjønn av praktiske årsaker??? Man klarer seg da fint uten å vite kjønnet før fødsel.... Det er nå de siste årene at det er blitt mer og mer vanlig å vite kjønnet.. de klarte seg nå fint før uten å vite kjønn på forhånd.. Nå sitter jeg ikke her å kritiserer de som vil vite kjønn altså!! Det har jeg ingenting imot, er bare koselig det:) Men synes det blir helt tåpelig å bli sur for at faren til barnet ikke vil vite kjønn! Synes du skal respektere hans ønske jeg! Er jo hans barn også..
Miss Misantrop Skrevet 30. mars 2008 #15 Skrevet 30. mars 2008 Hei! Min mann og jeg er to mennesker med A type personlighet. Dvs vi er styrende. Vi var sammen I to timer for vi maatte finne en metode for alle avgjorelser. Vi flipper mynt I store og mindre saker. Navn, bosted, dagens middag, omskjaering- intet unntak. Hardt mot hardt og veto hadde resultert I full stillingskrig hos oss. Jeg vil feks ikke vite om barnet har downs, han ville vite vi flipper og jeg fikk medhold av mynten denne gang. En gutt maa dessverre omskjaeres av samme grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå