Gå til innhold

Termin 19. juli, invitert i bryllup 5. juli på andre siden av landet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er for sikkerthetsskyld min far som har bestemt seg for å gifte seg like før min termin. Hyggelige greier. Det blir litt hastverksbryllup da de skal flytte til utlandet i august, og plutselig har funnet ut at de vil gifte seg først, med stort familiebryllup. Jeg bor på Østlandet, og bryllupet skal stå på Vestlandet. Hvor sannsynlig er det at jeg orker å dra? Og bør jeg egentlig holde meg hjemme så nærme termin? Jeg ble ganske bekymra, faktisk, vil ikke gå glipp av Pappa sitt bryllup heller, men... jeg skal føde på spesialavdeling her, og har ikke lyst til å gå i fødsel midt under bryllupet, hvor nærmeste fødested "kun" er fødestue, dvs ikke har samme tilbud.... Huff, det er mangt man skal bekymre seg for....

Noen synspunkter / erfaringer med å reise så sent i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æ ville ikke reist så nært termin, ville ikke følt mæ helt trygg på d:)

Skrevet

Jeg fødte 13 dager før ul-termin forrige gang, og det blir jo omtrent den datoen i ditt tilfelle;) Sier jo selvfølgelig ikke at det gjelder deg, men tror nesten ikke jeg hadde turt hvis du er usikker på hva slags fødselstilbud du får der du skal være. Høres jo ut som du er fornøyd med det du egentlig skal ha nå så:) Men skjønner at det er kjipt å gå glipp av bryllupet også da..

Skrevet

Jeg tror ikke du kan svare på det nå jeg. Fly kan du uansett ikke så nærme termin. Du får se ann formen og bestemme deg noen dager før bryllupet i samråd med lege.

Syns jo det er litt rart av din far å ikke legge bryllupet et par uker tidligere da..

Skrevet

Hei på deg! Jeg er invitert til 3 bryllupsfeiringer i juni i år og har termin 10,juli. Jeg tror ikke jeg kan deltar på en eneste for alle er i utlandet og det vil jo si at jeg må reise langt eller ta fly. Hadde jeg vært invitert til et bryllup i Norge hadde jeg reist - hvis overhodet tilstanden min tilater det. jeg hadde undersøkt på forhånd med sykehus i nærheten og bare tatt det pent og rolig. Er du førstegangs er det jo også mer sannsynlig at du går over termin. Og pappas bryllup har du jo selvsagt ikke lyst å gå glipp av...!

Uansett- du må bare se an og tar avgjørelsen like før... lykke til!!! ;-)

Skrevet

Hadde nok takket pent nei. Synd å gå glipp av bryllupet, men så lenge du skal føde på spesialavdeling hadde jeg ikke gamblet. Så sent får du ikke flydd og jeg har aldri vært særlig giret på mange timer i bil så langt ute i svangerskapet.

Skrevet

Inne fra tredje trimester her jeg da, og har 12 dager igjen til termin... Tror ikke jeg hadde blitt å reise så langt nå, kjenner at kroppen er tung og at jeg blir lett sliten. I tillegg til at fødselen i teorien kan starte hva tid som helst :)

Tror kanskje jeg hadde holdt meg hjemme ja, men skjønner jo godt at du ikke vil gå glipp av en så stor begivenhet...

Skrevet

kunne de ikke giftet seg i nærheten av der du bur da? da hadde du jo kanskje kunnet reist...eller giftet seg en mnd før?

Skrevet

Det blir vel tog eller bil som transport, hvis jeg drar...

Nei, min første tanke var også at nå går jeg glipp av Pappas bryllup. Jeg vet at fødestuen der er kjempebra, men i og med at jeg får litt ekstra oppfølging her vet jeg ikke om jeg kan ta sjansen. Vel, jeg får vel avvente litt og se hvordan formen er, og eventuelt høre hva lege og jordmor sier om saken...

Skrevet

Ikke så logisk at de gifter seg her, da resten av familien, både hans og hennes bor på Vestlandet.

De har ikke store valget av datoer heller, da hun kommer hit for sommeren fra Afrika. De skal begge dra tilbake til Afrika tidlig i august, så... Hun kommer til Norge bare ca to uker før 5. juli...

Trøblete. Æsj, jeg trengte ikke sånne tåpelige bekymringer.

Skrevet

Terminen er jo 14 dager før og etter fastsatte termindatoen da..så fødselen kan jo skje når som helst i den tiden der..så jeg hadde ikke dratt..

Skrevet

Vi bor på østlandet og hans søster skal feire bryllup (de er gift men skal ha festen) 14 dager før terminen min i nordnorge. Jeg drar ikke, og han får heller ikke lov. Termin er jo termindato +/- 14 dager.

Skrevet

Jeg ville også bare tatt en sjefsavgjørelse på det der. Men typisk at du dropper det og så går du 14 dager over termin eller noe.. Hvis du reiser så husk å sjekke/melde fra til sykehuset i området, greit å ha dem forberedt på at du kan komme.

Skrevet

Jeg skal være forlover to dager før termin. Fødte på termin sist. Kan jo bli spennende å se om jeg dukker opp. Jeg hadde nok ikke reist dersom du absolutt vil føde på denne spesialavdelingen. Du kan jo reise og besøke din far litt tidligere og feire med han på forskudd?

Skrevet

Hei. Vi er invitert i søskenbarnet mitt sitt bryllup i Oslo 30.september, bor selv i Stavanger, har termin 13.oktober. Vi drar ikke. Fødte 3 uker før ul med førstemann. Vil verken føde på sørlandet eller på et fullt sykehus på østlandet. Så vi koser oss hjemme, enten som høygravide eller som nybakte foreldre igjen...

Skrevet

Jeg bor i Bergen, har termin 20 juli, og skal på klassetreff i Lofoten 5 juli. Har bestilt flybillett (fått brev fra legen at d er greit). Hvis jeg ikke føler meg trygg når det nærmer seg avbestiller jeg reisen.

Skrevet

Tenker at jeg ikke bestemmer meg før det virkelig nærmer seg, kanskje bare dager før bryllupet. Da kan jeg vel se an formen, og dersom det er noen som helst antydninger til fødsel på gang blir jeg selvfølgelig hjemme.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...