Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er gravid i 7 uke med mitt første barn, å er rett å slett skikkelig redd... Jeg kunne gjerne tenkt meg å vært på ul, å fått bekrefta at det var liv.. Skal til legen i morgen, noen som har noen tips om hvordan jeg kan legge fram dette til legen..

opplever endel mens lignende smerter i rygg å stikkinger nederst i magen, er dette bare normalt? For innimellom gjør det skikkelig vondt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei...

Er som oftest lettest å få time til Ul på en privat klinikk om det ikke er medisinske årsaker til at man ønsker det... (feks blødning)...

Har også en del smerter/mensmurringer nederst i magen... litt utpå sidene og i ryggen... fikk beskjed om at det er helt normalt.... :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar :-) Jeg har tenkt litt på det med privat klinikk, ringte volvat hamar, de skulle ha nesten 1400kr, syns egentlig dette var 900kr for mye.. Noen som kjenner til noen andre i Hamar området kanskje?

Skrevet

Hei hm24.

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jeg var utrolig redd for å miste da jeg gikk gravid med min datter ( hun er 9 mnd nå ). Jeg opplevde en MA før jeg ble gravid med jenta mi, og var så utrolig redd for at noe galt kunne skje på nytt. Jeg var på privat ultralyd i uke 7. Dersom du forklarer legen din den redselen du forteller om, kan det godt være at du blir henvist tidlig ul på sykehuset. Dersom legen ikke vil henvise deg, anbefaler jeg at du gjør det privat. Det koster litt, men du får i alle fall ro. Det gjør så vondt å bekymre seg sånn. Tar alt av krefter og energi.

Masse lykke til.

Klem

Skrevet

Glemte å skrive at jeg hadde mensmurringer gjennom hele svangerskapet. Fikk beskjed om at dette er normalt.

Skrevet

jeg fikk det under forrige graviditet. Forklarte legen at jeg var veldig redd for å få ett barn med utviklingshemmning- og selv om jeg kunne forstå at det ikke var medisinsk indikasjon på dette var jeg engstelig. Fikk UL på sykehuset i uke 10. De skal ta mors tanker/følelser på alvor synes nå jeg.

Skrevet

Jeg tenkte mye som deg. Jeg valgte å betale meg ut av problemet med å ta privat UL. Det kostet 750kr + togreise for to stk til nesten 2000kr til sammen, men det var det verdt! Man kan jo selvsagt prøve å få henvisning fra legen. Jeg valgte å ikke prøve - jeg var redd for å bryte ut i gråt på legekontoret (jeg er helt overbevist om at det hadde kommet til å skje), og jeg syntes rett og slett at det ble for ydmykende. Men det var meg, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...