Gå til innhold

Har nav lov til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplyse barnefar om min inntekt?

Skal si jeg fikk høre det ja.At jeg kjenner mer enn han og at han må betale bidrag fordet.Mora hans har spurt meg flere ganger,men jeg har ikke villet si det.Vi har aldri bodd sammen så jeg mener han har ingenting med å vite hva jeg har i lønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er redd for å bli "svindlet" så har vel han like mye rett på å vite hva du tjener, som du har rett på å vite hva han egentlig tjener?! Og han hadde jo rett i sin bekymring, eller? Vi kan ikke kreve mer enn det vi har krav på, vel?

Skrevet

Alle kan jo finne ut hva du tjener da. Det er jo bare å gå inn på skattelistene det. Lett som bare det, men om Nav har lov til det vet jeg ikke.

Skrevet

Siden far er en av partene i saken så har han nok rett på å få vite hvilke opplysninger som du har kommet med, på samme måte vice versa....

Og det spiller vel strengt tatt ingen rolle om han vet hva du tjener?

Barnet vil få det bidraget som det har rett til,og det er det viktigste.

Skrevet

Det er jo ikke så vanskelig å finne det ut i skattelistene som ligger ute:)

Men det har jo ingen betydning om du tjener mer enn bf. Han skal jo betale bidrag uansett:) Din inntekt er jo med i beregningen av bidraget også, så den gjør jo at han betaler mindre i bidrag enn om han hadde tjent mer enn deg:)

Skrevet

absollutt, begge parter har rett til å få innsyn i papirene, nav har basert sin vedtak utfra, dvs dokumentasjon fra begge parter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...