Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Har en med brune øyne (ble født med brune øyne) og minstmann har ganske lyse grå/blå, men ser mer og mer at det kommer litt sånn beige/lysbrunt som stråler ut fra pupillen. Er 8mnd. Har liksom alltid hørt at de får øynefargen sin i løpet av 1 år. Stemmer det? når fikk deres barn brune øyne?
cocochin med to små Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 ble født med det. dvs, nærmest svarte, så ble de litt klarere etter ca. tre måneder.
meg & mine små Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Min sønn ble født med grå øyne. Skiftet etter hvert til klar blå for så å bli grønn/grumsete rundt 5 mnd og ble helt brune ved ca 1 år. Datteren min er født med lys blå og har fremdeles lys blå/grå og hun er 5 mnd nå. Spennende å følge med på.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Det varierer stort! Selv hadde jeg blågrønne øyne frem til jeg var 4 år og fikk brunere og brunere øyne. Da jeg var i 7 årsalderen var det blå i øynene borte og en ner brungrønn øyenfarge kom frem - den har holdt seg frem til voksen alder. Fetteren min hadde blå øyne frem til han var 3 år og fikk brune over natten. Moren ble så skremt at hun tok ham med til legen, men legen bare lo og sa at det kunne forekomme i den alderen og også senere. Datteren min hadde klare blå øyne frem til hun var 2 år, men da begynte det å blande seg litt grønt i dem. Nå er hun 4 år og har helt grønne øyne. Faren har blå og jeg brungrønne. Det jeg har fått høre av øyenlege er at hvis barna har blåaktige øyne kan disse bli brune, men ikke omvendt. Brune øyne kan ikke bli blå eller grønne ...... Uansett farge synes jeg at øynene er det vakreste vi har på kroppen - det er som forskjellige smykkesteiner som glitrer
happy og to små Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Min jente hadde mørke-blå øyne da hun ble født. Nå er hun 6 uker, og øynene er nå mørke-brune.
blittmamma07 Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Mi første jente hadde ubestemmelig farge på øynene når hun ble født. men de var veldig mørke, de ble brune etter ett par mnd. hun siste hadde mørke, mørke blå og forandret seg ikke til brune før hun ble 6 mnd. var veldig vanskelig å se hvilken farge hun skulle få. men hun har da også lysere brune enn sin storesøster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå