Gå til innhold

Bekkenløsning - har dere med mange barn hatt det?

Tredjemann på vei :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så fall, hvordan orket dere tanken på å få flere barn?

Jeg har alltid drømt om å få mange barn (4-5 stk), eller i hvert fall minst 3, men nå med nummer 2 har jeg hatt bekkenløsning siden tidlig i 2.trimester. Det sies jo at det er stor risiko for å få det igjen om man allerede har hatt det en gang...

Det orker jeg rett og slett ikke! Men når det er sagt så er jeg forhåpentligvis i fast jobb ved neste svangerskap, så jeg kan sykemeldes om det skulle bli for ille. Nå er jeg student og bør møte opp på det meste om jeg skal få fullført dette... Men motivasjonen er på bunn.

Skal også sies at jeg aldri har trent, utenom gymtimene på skolen, fordi jeg alltid har vært slank og fast i fisken. Fysioterapeuten påpekte at mage og rumpemusklene mine var svake etter forrige svangerskap (har ikke trent noe særlig etter sist fødsel), så var visst ikke så lurt å droppe trening...

Er nå supermotivert for å begynne å trene så fort denne lille er ute av magen, i håp om å slippe bekkenløsning senere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde bekkenløsning med nr 1 og sa at jeg aldri skulle ha fler..

var kjempe tøft å gå gravid og fødselen ble veldig tung. men nå er jeg gravid igjen:) fikk bekkenløsning i 5 uke og har vært sykemeldt siden og er det ut svangerskapet..

viste hva jeg gikk til og må si jeg gruet meg litt, men nå tenker jeg at det bare er noen mnd til så er det over... og nå er det siste gang..

Jeg har alltid trent masse og det hjalp ikke på bekkenløsningen desverre, tok litt tid etterpå også før det var helt borte.

jeg har fysioterapi 2 dager i uken og det holder det stabilt ihvertfall

Skrevet

Hadde BL med nr 1 og nr 2...men var noe bedre med nr 2, tror dette har med at jeg passet mye bedre på kroppen og tok hensyn. Med nr 1 fikk jeg beskjed av lege at det er helt normalt å ha det vondt når man er gravid, så bare kjørte på til jeg besvimte på vei til jobb og lå sengeliggende i noen uker før det ble krykker for resten. Det var ca uke 21...

Nå er nr 3 på vei og har såvidt begynt å kjenne det igjen, er i uke 9 nå. Har heldigvis ikke slitt med det etter fødselene så kanksje derfor jeg ikke er skremt. Det er forferdelig og man blir jo helt handikappet.

Men denne gangen som jeg er forferdelig kvalm og spyr hele tiden så synes jeg det er værre, for det er hele tiden uansett og går så ufattelig på syken, blir trøtt og ubalansert, grusomt.

BL føler jeg at jeg kan kontrollere på en annen måte, selv om det til tider ikke er noe som hjelper på det heller.

Bassengtrening synes jeg er ok, også fysio..sykemelding ganske nødvendig etterhvert.

Skrevet

Hadde bl med både nr 1 og nr 2..Med nr 2 så bynte jeg på krykker allerede da jeg var 8 uker på vei!Har hatt store smerter etter siste fødel og har fått diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom..da mintemann som nå er snart 6,var 1 1/2 år ble jeg gravid på nytt,var ikke mer enn 6 uker på vei da jeg ikke klarte å gå opp trappene hjemme,ble da av lege anbefalt abort=/ Hadde etter dette ingen planer om flere barn,men mens vi nå gikk å ventet på at samboeren skulle sterilisere seg, så var uhellet ute på nytt..Legen anbefalte denne gangen også abort,men når man har vært gjennom det engang før,så er det ikke noe man gjør frivillig flere ganger!!!

Er nå 14 uker på vei,kan ikke legge under en stol at dette blir et tøft og tungt svangerskap.Gikk over på svangerskapspeng da jeg var inne i min 10 uke.Det er ikke mye jeg klarer i løpet av en dag,ligger for det meste,men men...alt dette blir verdt det når jeg sitter der med den lille i armene mine=)

Gjest amandine
Skrevet

Miraklenes tid er ikke forbi! He he jeg ble sykemeldt helt i sept 2001, 2 mnd på vei med nr 1. Har hatt mye plager hele tiden siden, bla nesten helt sengeliggende gjennom svangerskap med nr 2. Det har vært kjempetøft for oss alle. Var først i stand til å begynne i jobb 50% i høst og var kjempeforøyd med livet selv om jeg fremdeles hadde smerter. Ble overraskende gravid i julen og av alle snodige ting forsvant BLplagene nesten helt! Er fremdeles i jobb 50%, og er i bedre form enn på mange år! Er trøtt mamma til 3 med nr 4 på vei og krysser fingre hver dag for at det holder! Lykke til!

Skrevet

Krysser også fingerne for deg amandine=)Håper virkelig at det holder!!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...