Gå til innhold

vi skal pusse opp med baby i huset...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... så jeg lurer på kan vi male på soverommet... ikke vårt selvfølgelig, men det babyen skal begynne å bruke etterhvert??

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja selfølgeli de er jo bare å hålla dørren stengt mens dere maler der inne og når dere er klare så har dere den dørren stengt med viduet litt åpent bare....ikke noe problem så lenge bebisen ikke ska sove der samme dag.

Skrevet

hvor lenge må man lufte før noen kan sove der?

Skrevet

avhenger av type maling :) det står på de fleste malingsbokser, Viss ikke hjelper de deg i malebutikken. Jeg luftet vel ca 2 dager før jeg innredet.

Skrevet

Okey, har hørt at man må lufte i 3 uker før man kan sove der, særlig små barn pga giftstoffer?

Vil jo gjerne ha en maling som ikke går av om man må vaske av tusj eller andre moroheter disse barna kan finne på:)

Hvilken maling er det- oljemaling?

Skrevet

hmmm... tror ikke oljemalling er helt "kosher" lenger, DET skal iallefall luftes ut lenge.. Har en mann i byggebransjen, og der er det en økende bevissthet ndg hva de vil inn i av slike gasser.. Og hva de kan bruker for slags produkter selv. Her om dagen hadde flere arbeidere (av ulikt slag) nekta å jobbe i et nymalt rom/hus, og i det huset bodde det en nyfødt baby og en 2-åring.. Overhørte noe av samtalene, og de synes visst ikke noe særlig om å ha en baby i huset der det males med oljemaling..Men det finnens så mange typer maling! De hjelper deg i butikken. Lykke til!

Skrevet

Men vi har allerede maling...vi har malt et annet rom med den samme farven da vi flyttet inn, men nå skal babyen i huset få vårt rom... men jeg vet ikke om det er vannbasert eller oljemaling...

kanskje vi må kjøpe ny....

Skrevet

Det er anbefalt å pusse opp 3 mnd før babyen skal flytte inn på soverommet... Men det er jo i overkant kanskje...

Oljemaling er verst når det står på, men fordamper mye fortere enn vannbasert maling. Vannbasert avgir damper i lang tid i etterkant.. Men så er det jo selvsagt varierende i forhold til hva slags maling man bruker. Vi unngår å la babyen flytte inn på nyoppusset rom men har ellers i løpet av svangerskapet pusset opp vårt eget soverom og 1 etg (flyttet hit i desember og måtte shine opp litt da..)

Googlet masse på dette før vi pusset opp men eneste linken jeg finner akkurat nå er denne:

http://www.babyverden.no/templates/Article____27975.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...