Gå til innhold

Flere som har funnet geniale ting til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg sittet å funnet frem hva slags vogn, seng, stellebord, Babycall osv vi skal ha. Det er jo så mye genialt rundt omkring!

Vi har dusjkabinett og lite baderom, men i dag fant vi et supert vegghengt stellebord og et stativ for babdebalje :o) Vi kommer nok til å sakte, men sikkert begynne å shoppe inn utstyr fremover. Noen andre som har begynt med det også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe ja... jeg har kjøpr seng (ny-brukt) av ei venninne... også er jo en god del mammaklær på plass. og babytøy... men så mye annet utstyr vil jeg prøve å vente med... men det er veldig gøy å kikke da!!! vetjo sånn ca hva jeg ender opp med... hehe

Skrevet

Hmm.. Imponerende! Sannelig ikke verst å begynne innkjøp / planlegging allerede nå, det fårn si:) Det stellebordet, var det i kombinasjon m stativet for badebaljen, eller var d to forskjellige ting? Vi har nemlig også et lite bad uten badekar, og må finne på no lurt hva badebalje angår...

Skrevet

Det er stellebord for seg selv, som har hyller og sånn..

Link: http://www.brio.net/BRIO_NET/Norge/?url=http:%2f%2fwww.brio.net%2fBRIO_NET%2fNorge%2fFurniture%2fNURSERY%20TABLES%2fWall%2fProducts%2fBRIO%20Vegga.htm?b=4

Og en lite stativ til å holde en balje slik at man ikke sliter ut ryggen ved å bøye seg hele tiden når man bader baby. Den er veldig enkel å bare klappe sammen og legge vekk.

Link: http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=Stelletilbehor

Men, når baby blir litt større skal vi ha denne:

Link: http://www.lilleprinsen.no/product/0/11747/454568/Bibabath.html

Skrevet

Linken til veggmontert stellebord ble visst litt for lang. Hvis du går inn her og velger fra venstre meny "STELLEBORD, veggmontert møbler"

Skrevet

det stellebordet var jo ganske praktisk og fint, vet du ca pris på d? Hadde egentlig bare tenkt å snekre et lite klaffbord selv, men d er jo veldig greit m litt hylleplass inkludert..

Skrevet

Det koster ca. 1700 kr. Men de selges også stadig vekk på finn.no :)

IKEA har et annet som koster ca. 600 kr

Skrevet

Oki... Tror vi skal satse på å finne mest mulig utstyr på finn, så får vel kanskje begynne å følge litt m der inne allerede nå, så vi får sikra oss mest mulig til halv pris=)

Skrevet

Jeg har på følelsen av at jeg er den eneste som planlegger innkjøp! Virker som om de fleste vil vente til ting er litt tryggere!

Funnet ut at vi bare kan begynne å handle med en gang, for da slipper vi å kjøpe alt på en gang. Det koster jo tross alt endel! I hvert fall siden dette er første og vi ikke har noe fra før.

Så i morgen skal vi kikke på vogn, og regner med at vi kommer til å bestille den med en gang. Og bilsete er så å si i boks og! Regner med at det er i hus i løpet av et par uker.

Er det bare meg som er stikk motsatt at de fleste her? :P

Skrevet

Vi har også tittet litt på hva vi vil ha.

Det som er bestemt er:

sprinkelseng fra ikea

emmaljunga duo edge

(er ikke i tvil etter mye research hihi, litt av en vognjungel)

Titter fortsatt etter stellebord som passer badet vårt, og andre lure ting.

Bra tråd dette her!!! Blir spennennde å se hva som dukker opp :)

Skrevet

Skjønner deg godt jeg (",) Har ikke begynt å handle enda, men det er nok ikke så lenge til nei! ;o) Vi tenker sånn at selv om det skulle gå galt denne gangen, så kommer vi jo til å prøve på nytt med en gang, så det kommer jo i bruk om ikke så lenge uansett (",)

Skrevet

Jeg slår et slag for "Byssanlull spedbarnskøye". Vi hadde denne til førstemann og elsket den! Den blir definitivt brukt til nestemann også.

www.hkf.no

Skrevet

Jeg er utstyrs freak så vi har allerede teste ut hva som funker og ikke med tuppa :)

Litt kjedelig egentlig, at vi har så mye fra før at jeg ikke trenger å se på vogn osv..

Skrevet

To ting var helt uunværlige sist gang; bleiebøtten og babysitteren.

Vi fikk i gave hos besteforeldrene indisk hengekøye, genial den og. Han storkoste se i den de første månedene.

se på laidback.no

Skrevet

Jeg fikk en så lite hyggelig kommentar fra svigers så nå har jeg trassig begynt å se på utstyr og kommer til å begynne å shoppe fra og med neste lønn..

Nå er jeg jo i min 12. uke og med tanke på alt man skal handle inn så syns jeg det bare er fornuftig og begynne å shoppe så man ikke får alle utgiftene med en gang. I tillegg skal vi gifte oss 6 mnd etter at baby blir født så da blir det enda flere utgifter.

Vi skal også ha sprinkelseng fra IKEA, den som heter Hensvik.

Reflex har en vippestol som ser kjempefin ut og ikke er dyr heller, så den er på ønskelisten.

Bilsete vet jeg ingenting om!? Noen som kan anbefale et merke?

Skrevet

Vi skal kjøpe Maxi Cosi, har hørt at den kom best ut i test. Heldigvis får jeg låne og arve masse fint denne gangen, bla.Leander vuggen med himmel og stativ. Den er såååååååå fin:).

Det eneste jeg har veldig lyst på som er fryktelig dyrt er Bugaboo Cameleon vognen i denim stoff. Tror vi er flere som kommer til å spleise på akkurat den. Den koster nesten 10 000, helt sykt, men jeg slipper heldigvis å kjøpe så mye annet utstyr. Jeg har litt sperre på å kjøpe enda, det blir nok etter 18 ukers UL, tror jeg, men synes det er flott at andre begynner tidlig!

Skrevet

har det meste i fra før da men

jeg har funnet ut at jeg vil ha en Shelter i fra Lodger...http://www.lodger.com/product.asp?product_id=5&pagetitle=Shelter

håper linken virker..

den er stilig og ser god ut å ha når jeg skal følge med ei på 2 1/2 også..

ser ut som den er enklere å feste enn babybjørn...(brukte den mye sist)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...