Gå til innhold

Flere som skal adoptere fra Kina her?


Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 og mannen min 40. Vi har en felles sønn sammen på 5 år. Vi er nå i siste instans med innsamling av dokumeter, lage bildegalleri, legebesøk, økonomioversikt osv. før vi skal sende over alle papirene til Adopsjonsforum. Litt av en Jobb dette! Godt at vi er kommet dit vi er nå. Vi hadde første besøk fra Barnevernet påsken i fjor. Enda er det lang vei igjen. De kanskje over 2 årene man bare skal "vente". Hva mener dere om ventetiden i Kina nå? Tror dere den vil bli bare lengre og lengre?...

Hvor langt er dere i prosessen, hvor gamle er dere? Fint å få høre andres historie i korte trekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

VI skal;)

Jeg er 31, han 32. Har LID 18.jan 06, så vi har kommet en del lenger, eller skal jeg si vi har kommet til ventingen....

Krysser fingrene for at den holder seg på på 25 mnd som nå.. Jeg orker ikke høre på alle ryktene som sier ventetiden blir 3-4 år.

Kjekt at det er flere her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Hyggelig! LID 18.01.06 - Jøsses, dere kan med andre ord regne med å få en telefon snart dere da! Hvordan har ventetiden artet deg, hva gjorde dere og hva tenker dere nå? Så spennende....

Tok det lang tid fra dere tok kontakt med Barnevernet til dere ble godkjent av Bufetat? Det var litt av en påkjenning syntes jeg, og gå å vente på å bli godkjent som foreldre. I dag har jeg hatt helseundersøkelse og tror snart vi er i mål med resten også. Lykke til! Hold meg oppdatert!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPS.. litt skrivefeil LID 18.01.07.. ET helt år i forskjell.. huff huff.

men vi har ventet et år, og det har vært et år med jobbing, vi har liksom jobbet å tenkt mist mulig på adopsjon.Barnerommet står uopusset,for vi tenkte vi skulle bruke den skikkelige ventetiden på det.. Fra tildeling og til avreise...

Jeg har selv brukt utrolig mye tid på å lese om adopsjon på nettet, og bøker, lest om kina. og alt jeg har kommet over av adopsjon.

.Barnevernet til bufetat tok ca 4 uker. . kjempeheldige.

Egentlig hele den prosessen gikk veldig fort.

skal love deg å holde deg oppdatert ja.. blir vel et år eller to til... ;)

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Torres. Det er liten aktivtet her inne, synes jeg. Er det andre forum du er på som du kan anbefale?

Har dere vært på adopsjonsforberedende kurs? Vi ble anbefalt dette på det sterkeste av Bufetat, men har ikke meldt oss på enda. Føler vi har "altfor" god tid sånn at det ikke var noen hast. Nå mangler bare legeattesten min som jeg venter i posten denne uken. Så sendes alle papirene til Adopsjonsforum. Skal bli godt å lesse ansvaret over på dems skuldre nå. Så er det "bare" ventingen igjen.

Hvilken forening bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tinna...

Det er faktisk veldig lite aktivitet her inne, så jeg er ofte på onskebarn.no/forum - Kina men det er ikke så veldig mye aktivitet der heller lengre.

Titter litt på doktoronline-adopsjon og snartgravid- adopsjon også jeg. Tror vel jeg leser det jeg kommer over.

Vi var på adopsjonsforberedene kurs i fjor, men synes nå i ettertid at vi var der drøyt tilig i forhold til tildeling- har jo sikkert et år igjen til med venting.

Var veldig bra kurs , men gikk veldig mye på tilknytting av barnet, og evt "laster" barnet har med hjem. og dette hadde vært kjekt å fått "oppdatert" ikke så lenge før en drar nedover om du skjønner.

Dere har kommet et adskjellig lengre skritt når dere har fått iveg alle papirene ja..

 

Vi bruker InorAdopt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...