Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 hei er nybakt mor som måtte slutte å amme pga sykdom.. Har gitt flaske siden hun var nyfødt (hun er nå 7 uker) Jeg har et problem. Alltid er det noen som vil mate babyen min med flaske..syns det var ok i starten,når det bare var for en gang eller to..men nå erdet nesten hver gang vi er på besøk hos noen! Føler at min mamma-oppgave er blitt "tatt fra meg".At det som egentlig er noe mellom baby og mor er noe alle kan gjøre...Er dette dumt tenkt? Ble jo ganske deprimert da jeg ikke kunne amme...og har alltid prøvd itt beste slik at flaskematingen skal være like god mot henne som amming..gir alltid masse nærhet,kos og snakker med henne mens hun spiser... Noen som har hatt det slik? deppa mamma
☆Anonymia☆ Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 si fra at du vil mate henne selv.. folk er jo ikke tankelesere =) trist at du har det sånn... vet ikke hvordan du har det men sender deg en trøsteklem!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 takk for svar:) Joda jeg har sagt ifra en gang, og da fikk jeg tilbake . " spiller vel inhen rolle hvem som mater når hun er så lita" Følte meg skikkelig dum.. Det fikk meg jo veldig usikker..om jeg virkelig er teit som ikke vil la andre mate henne
☆Anonymia☆ Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 da svarer du tilbake at det er ditt barn og du vil gjerne mate henne selv..makan til frekket da!!!!
liten mus Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Hei. Jeg forstår veldig godt at du ønsker å gi babyen din mat selv. Det gir nærhet mellom dere. Syntes du forklarer det fint i innlegget ditt. Kan du ikke si det samme til de som vil mate henne? Det vil alltid være noen som mener noe annet enn deg. Husk da på at dette er din baby, og du som bestemmer. Gjør det som føles riktig for dere. Lykke til. Klem
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har følt det på akkurat samme måte som deg. Syns det var veldig sårt og ikke kunne amme jenta mi. Og da at andre skulle gi henne mat, det gjorde det bare enda verre for meg. Da følte jeg meg så lite spesiell liksom. I utgangspunktet er det jo bare en mor som skal kunne gi sitt barn mat. Skjønner deg veldig godt jeg. Gi barnet ditt mat selv. Si at det er viktig for deg. Bare vær ærli. Når de sier at det ikke spiller noen rolle for barnet, så svar at det spiller en rolle for DEG. Uff, Jeg fikk helt vondt i magen nå jeg. Det er jo ikke gøy å ikke kunne amme når det er det man virkelig vil. Føler virkelig med deg jeg.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Skjønner deg så utrolig godt og hadde det helt på samme måte selv. For meg spilte den en stooor rolle hvem som ga mat. Det var MIN oppgave, min og lillegutt sin måte å få den kontakten og nærheten som mor og barn skal ha. I begynnelsen slet jeg også med dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk til ammingen og da at noen kom og tok "jobben" min med matingen gjorde det bare verre. Jeg gjorde det i grunnen bare sånn at jeg lagde flaske og satte meg til rette og spurte etter lillegutt. Som hun over her sier, vær ærlig, si at det betyr veldig mye for deg at det er du som gir babyen mat. Det er din baby og du føler fortsatt at det er ditt ansvar å gi mat og at det er viktig for deg å få den nærheten det gir ettersom du ikke kunne amme babyen din. Eller noe sånt... Lykke til og ikke gi deg!! *Trøsteklem*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå