Gå til innhold

Noen sp.mål om MALT


Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Dette kan gis for å få oftere avføring, ikke sant??

 

2. Hvordan gir dere det? Jeg ammer, men hun får grøt formiddag og kveld. Skal det blandes i grøten? Eller skal det gis på skje, slik som fruktmos?

 

3. Hvor mye? Hvor ofte?

 

4. Det er maltekstrakt på glass dere bruker? Hvor lenge hoder ett åpnet glass seg? Må det fryses?

 

Takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for og få oftere avføring men for og regulere avføringen.hard eller rennende avføring hos barnet.

Jeg blander det med melka,men det går sikkert fint ann og ta det i grøt også..varm det litt i micro først.Ca en ts tenker jeg burde holde...Ca det jeg har på 120mg i melka.

Det er bare og prøve seg frem.

 

Du kan gi det i hvert måltid...

Malteekstrakt på glass.Du må ikke fryse det...Hvet ikke hvor lang tid det holder seg,det holder seg lenge...

 

Hvorfor skal du gi det???

Skrevet

tenkte at det kunne hjelpe henne å bæsje oftere? Plutselig begynte hun å bæsje annenhver dag, mot flere ganger om dagen før. Og når det da kommer så er det ENORMT!

Skrevet

Hun er 6 mnd.

Skrevet

Noen som vet?

Skrevet

Jeg lurer vel på litt av det samme, har akkurat samme utfordring med min tass som er fem måneder. Hun får litt grøt og div. men mest morsmelk fortsatt, og jeg tror det hadde vært bedre for henne å få bæsja en gang om dagen i alle fall.. Promper og fiser i hytt og vær,da, skikkelig stinkbomber, hehe...

 

Vi har begynt å gi en skje olje med grøt/mos, det skal visst være bra. Sviskemos var sure saker, syns hun, og så setter det seg noe enormt på klærne hvis vi griser...

Skrevet

Dytter

Skrevet

1) Malt hjelper til å holde tilbake væske i tarmen, og er noe noen effektivt for å gjøre avføringen mykere. Det skal så vidt jeg vet ikke ha noen effekt på hvor ofte avføringen kommer, og er avføringen allerede myk ville jeg IKKE gitt malt, for da kan du risikere diare/altfor løs avføring.

 

Hos noen blir effekten av barna bæsjer oftere, men er nok hos de som holder tilbake avføring fordi det er smertefullt å få det ut (eller ikke klarer å trykke det ut fordi det er for hardt). Når avføringen blir mykere forsvinner dette problemet og de bæsjer forhåpentligvis oftere.

 

2) Jeg ammet ikke, så ga det på flaske med melk, men du kan f.eks blande det i grøten, blande det med vann og gi det på sprøyte/skje, pumpe litt melk og gi det på flaske iblandet malt.

 

3) For flaskemammaer har jeg lest at regelen er så mye som nødvendig, men at man prøver seg med 1 ss pr liter vann. Jeg tror du bare må prøve deg frem alt etter hvos stor effekten er. (Hos oss var det liten effekt, men vi prøvde lenge/mange glass før vi ga opp.)

 

4) Ja, det er maltekstrakt på glass fra dagligvarebutikken. Jeg hadde bare glasset i kjøleskapet, mener det er det som står på glasset. Det er jo veldig søtt, så jeg vil tro det er nærmest selvkonserverende.

Skrevet

Ok. Oppklarende :o) Takk, anonym!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...