Gå til innhold

penger i permisjonstiden! Hjelp!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg blitt fortalt så mange forskjellige ting her. Må bare få avklart noe. Er dette riktig?

 

Du må ha vært i jobb i minst 6 av 10 måneder.

De regner ut hvor mye du skal få og tar da de 6 beste av disse 10 månedene.

 

Jeg har 40 % fast og resten tar jeg ekstra...

 

Er så forvirrende!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer.. beløpet du får utbetalt mens du er i permisjon er beregnet ut ifra de seks best betalte månedene av de ti du jobbet før du gikk ut i permisjon. Tror ikke det har så mye å si hvor stor stilling du har i % som har noe å si, men hva du tjener i disse månedene er det som legger grunnlaget..

Skrevet

stemmer det, og sykmelding gjelder også som jobb så sant du er i fast arbeid:-)

Skrevet

Det stemmer IKKE at NAV beregner foreldrepenger ut fra de 6 av de 10 siste månedene dersom du har vært sammenhengende i arbeid de siste månedene. "6 beste av 10"regelen gjelder bare dersom du har vært arbeidsledig i løpet av denne perioden.

 

I utgangspunktet skal grunnlaget beregnes ut fra de siste 4 ukene en har vært i jobb, men dersom du har stort avvik i inntekt de siste månedene, vil det beregnes et gjenomsnitt av disse. Gjenomsnittet er det arbeidsgiver som regner ut og som så blir sendt til NAV for godkjenning.

 

Og ja, reglene er forvirrende...

 

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...