CaspersMamma Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Nå har jeg blitt fortalt så mange forskjellige ting her. Må bare få avklart noe. Er dette riktig? Du må ha vært i jobb i minst 6 av 10 måneder. De regner ut hvor mye du skal få og tar da de 6 beste av disse 10 månedene. Jeg har 40 % fast og resten tar jeg ekstra... Er så forvirrende!!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Stemmer.. beløpet du får utbetalt mens du er i permisjon er beregnet ut ifra de seks best betalte månedene av de ti du jobbet før du gikk ut i permisjon. Tror ikke det har så mye å si hvor stor stilling du har i % som har noe å si, men hva du tjener i disse månedene er det som legger grunnlaget..
MiaTherese#HAR FØDT# Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 stemmer det, og sykmelding gjelder også som jobb så sant du er i fast arbeid:-)
1 Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Det stemmer IKKE at NAV beregner foreldrepenger ut fra de 6 av de 10 siste månedene dersom du har vært sammenhengende i arbeid de siste månedene. "6 beste av 10"regelen gjelder bare dersom du har vært arbeidsledig i løpet av denne perioden. I utgangspunktet skal grunnlaget beregnes ut fra de siste 4 ukene en har vært i jobb, men dersom du har stort avvik i inntekt de siste månedene, vil det beregnes et gjenomsnitt av disse. Gjenomsnittet er det arbeidsgiver som regner ut og som så blir sendt til NAV for godkjenning. Og ja, reglene er forvirrende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå