Gå til innhold

Angående fastsettelse av bidrag og klage-grunner!!HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått det nye vedtaket om barnebidrag i posten nå.

Ser at mitt inntektsgrunnlag er beregner fra fjorårets inntekt,fordi jeg leverte inn min desember lønning hvor brutto lønn for hele 2007 stod oppført.

Bidragspliktige derimot har kun levert inn lønnslipp for januar måned , og selvangivelsen fra 2006.

Det er veldig lite som skal til før han "bikker" fra 3/6 til 4/6 .Derfor lurer jeg på om jeg kan klage på at hans inntekt nesten utelukkende er beregnet ut i fra selvangivelsen fra 2006?

Han KAN jo ha steget litt i lønn i fjor,men jeg vet ikke dette sikkert.. En stiger jo på ansiennitet, og som følge av lønnsforhandlinger f.eks..

Kan jeg hevde at bidraget muligens er basert på feil inntektsgrunnlag, og be NAV sjekkke inntekten fra 2007?Selvangivelsen er jo rett rundt hjørnet nå,så det skulle vel la seg gjøre?

Noen som vet noe som helst om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du. Og som du sier, ligningen for 2007 er rett rundt hjørnet. Haler du ut tiden, med å klage ved fristen og ikke før, kan det hjelpe på litt:)

Skrevet

hvordan ser du om han bikker fra 3/6 til 4/6? mitt å er nemelig regnet ut ifra 2006 å lurer på om det er nok

Skrevet

HI her!

Jeg vet ikke om jeg gjør rett da..,men jeg har hans inntekt, min inntekt.Og så prøver jeg meg frem på navs bidragskalkulator med å variere hans inntekt.Der finner jeg ut at hvis inntekten hans har steget med 17 000 fra 2006 og frem til nå,så vil han komme opp i 4/6, og ikke 3/6. Men det er vel få som stiger 17 ooo på 1 år i samme jobb...men vil forsøke i hvertfall....Var derfor jeg lurte på om jeg kunne bruke den argumentasjonen som jeg nevnte ovenfor i en klage.

Lurt å vente til selvangivelsen kommer neste uke kanskje ja....Takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...