Gå til innhold

Kattehold og graviditet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig hatt en MA. Har katt og derfor veldig mange tanker rundt dette. katten er mye inne vinterstid og det blir mye kosing med henne osv. Har rengjort kattedo osv... Selvfølgelig vært veldig nøye med håndvask osv, men sliter med dårlig samvittighet for dette...

Innspill?

Flere som har tenkt mye på det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har 4 katter. og 3 til som er ute og holder til her. men jeg flir ikke kattebæsj og sånn da. men er nøye med vaske hendene etter jeg har tatt i dem å sånn. men tror du det har noe med MA din å gjøre? jeg er ikke noe ekspert altså, men tror ikke det har noen sammenheng. sikkert ikke no trøst i innlegget mitt nå, men jeg ville bare si, at vi er flere som steller med katter!

Skrevet

Joda, alt hjelper her:)

Vi prøver på nytt snart, og da skal ihvertfall far få ta seg av kattedoen...

Skrevet

Det har nok ikke noe med ma en din å gjøre.. det som kan være greia med katter er at du kan få toxoplasmose,men det skal mye til å få det. Du må nærmest sleike katta i rompa for å få det.Det er faktisk lettere å bli smittet av dårlig frukt og grønt. Men la typen ta seg av kattesanda for det er ikke gunstig for deg å ta noen kjangser. Jeg har selv to katter og vi koser masse hver eneste dag,de er skikkelig "mammadalter". Kos deg med kattene dine du,men vær nøye med håndhygienen din og unngå kattesanda=)

Skrevet

er litt reservert ovenfor katten jeg også. liker beste at samb. steller med den. men er veldig nøye med å vaske hendene-

Skrevet

Jeg har innekatt og jeg som styrer med kattedoen..og har en kosete katt..

Bare man har god håndhygene så er det ingen fare..

Skrevet

Synes det er vanskelig dette med å vaske hendene etter kontakt med pus. Jeg er jo borti henne hele tiden!! Kan ikke vaske hendene hvert 5.min?? Rører ikke kattesanden, men det blir masse masse kos.

Skrevet

jeg vasker heller ikke hendene hver eneste gang jeg har tatt på katta da. Men gjør det før jeg spiser ol..

Skrevet

Det er det som er med meg også, katten kommer hele tiden til meg, og det blir masse håndvask. Kan vel glippe av og til.... men men. Må vel ikke bli for hysterisk heller. Blir vel nervevrak neste gang spira sitter....

Skrevet

Kjæresten tar seg av kattedoen, ellers koser jeg og klapper og stryker og styrer med katten som før jeg ble gravid.

Skrevet

merker at jeg blir litt mer tilbakeholden på kattene nå som jeg er gravid. men jeg vasker hendene mine hver gang jeg skal spise og holde på med mat. må innrømme at jeg er blitt veldig tørr på hendene siden jeg ble gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...