Gå til innhold

Bestille feriereise til sommeren...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren og jeg har begge alltid vært veldig glade i å reise, og har fått reist massevis sålangt. Vi er fullstendig inneforstått med at det blir mindre og annerledes reising i framtiden, og gleder oss i grunnen til dette.

Likevel har vi veldig lyst til å få oss en siste langhelg "på tur", og har lyst til å ta oss en tur til Barcelona sammen med venner når jeg er ca 30 uker på vei. Vi tenkte å leie leilighet med aircondition og god standard, midt i gamlebyen og nær stranden. Jeg er førstegangs, har vært i strålende form hele svangerskapet, er aktiv og sterk, og uten antydning til rygg/bekken problemer sålangt (bank i bordet...).

Men, etter å ha tenkt litt på dette er jeg blitt usikker... Reiseforsikringen dekker ikke avbestilling som følge av "ventede komplikasjoner av svangerskap". Så hva om jeg blir dårlig og ikke kan reise - kjipt å ha tapt alle pengene... Og kanskje det som jeg nå synes høres kjempeflott ut bare blir mas og kjipt når jeg er 6/7 mndr på vei? Jeg har alltid tålt varme godt, og har fryktelig lyst på en tur til et varmt og avslappende sted, kunne ta meg et bad, og labbe ned til en fortauscafe...

Hva tenker dere mer erfarne? Bør jeg innse mine begrensninger og holde meg hjemme? Vanskelig å være fornuftig når jeg så gjerne vil... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, hehe, var ikke meningen å være anonym... ;-) Synes selv anonymknappen blir brukt litt vel heftig noen ganger... :-)

Skrevet

Hei hei.

Dette var som å lese om meg selv, jeg er i akkurat samme situasjon som deg på alle områder, vi tenker også å dra til Spania (Madrid og videre mot kysten) når jeg er ca 30-31 uker på vei.... Jeg er i god form, og håper på å være det når vi drar også. Men det er helt klart noe annet å reise nå mens man er gravid. Jeg tenker at sunn fornuft kommer du langt med, og med mindre din fastlege/jordmor fraråder deg på det sterkeste å gjennomføre reisen, bør dere dra!!! Håper formen din holder seg, og at du ikke føler for mye pes rundt å reise ett stykke for å kose deg.

Lykke til;D

MVH Lene.

Skrevet

Hei

Her liker vi også å reise og har gjort det en del,blitt mindre etter vi fikk gullgutten,men har nå reist litt,selv om det ikke er blitt langt avgårde.

Forstår at dere har lyst på en langhelg tur,bare dere på tur,før dere får en til.Koselig med en romantisk tur og jeg kan ikke se at det skal være noe fare med dette,hvis du da ikke får komplikasjoner,som tilsier at du ikek bør reise da,men det er jo en annen ting.

Selv ville jeg ikke har reist til Barcelona når jeg er i uke 30 på grunn av varme. Jeg er også blandt dem som tåler varme godt og koser meg i solen. Andre må trekke bort,mens jeg sitter og koser meg,men når jeg er gravid, så tåler jeg ikke varme i det hele tatt. Jeg blir veldig slapp,svimmel og uvell. Dette er ikke noe som gjelder alle,så du må neesten se selv hva du føler.

Du får ikke noe igjen på reiseforsikringen om du ikke kan reise og den gjelder heller ikke når du er på reise,når du er gravid,hvis det er noe med graviditeten du trenger hjelp til.

Synes du at det er greit å reise og føler at det er ok om du blir sittende mye inne,ja da tror jeg at jeg hadde reist,hadde jeg derimot synes det var kjipt,tror jeg at jeg hadde valgt et annet sted å reise,som ikke er så varmt på den tiden.

Lykke til uansett.

Skrevet

Jeg i spania i uke 30, det var riktignok i februar så varme var ikke noe problem, men synes det var den beste ferien i svangerskapet og kom hjem utvhvilt og fornøyd med bagen full av babyklær! Aller er selvsagt forskjellige, men for meg var det helt uproblematisk selv om alle hadde advart meg fikk jeg verken vondt i ryggen eller dramatisk stor mage,

Huske europeisk helsekort, da får du gratis hjelp på sykehuset der om noe skulle skje.

Skrevet

I Barcelona er det jo ofte ganske luftig i skyggen i gamlebyen, og, i motsetning til hjemme, har du jo air condition inne så jeg ville tatt sjansen! Min erfaring er også at en ferie får svangerskapet til å gå litt fortere.

Eneste som er kjipt er all maten man ikke kan spise og cavaen du må stå over;

jeg har ikke hatt toxoplasmose og synes det var stusselig med pizzai stedet

for salate og skinke.

Skrevet

jeg hadde ikke nølt med å dra. jeg reiser til en uke i syden når jeg er i uke 32. å gleder meg til dette. med anntydning til BL så er jeg litt redd for hvordan det skal gå, men vi får se. gleder meg affal=)

Skrevet

Norwegian har jo fått avbestillingsbeskyttelse. For 50 kr billetten kan du avbestille inntil 24 timer før avreise tror jeg det var. Vi reiser til London om ei uke er da 24 uker på vei og gleder meg stort;)

Skrevet

Takker for svar, tror nok i likhet med dere det er varmen som event blir det største problemet... :-)

Skal til legen på kontroll i morgen, får høre med ham da i tillegg... Men, tror nok jeg satser på å reise, så lenge legen ike har noe i mot det! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...