Gå til innhold

Hva spiser deres babyer nå???


fox`y

Anbefalte innlegg

Syns d er så vanskelig me mat jeg, får han vill ikke ha. grøt nekter han,middag nekter han. Han har spist brød nå en liten mnd men nå vill han ikke ha d heller. Har prøvd masse forsjellige sorter med grøt,middag og pålegg men vill ikke ha noenting. d eneste han ikke nekter å spise er pære/mango dessert og banan, å d kan han jo ikke spise hele dagen. Han får mm ennå da.

 

Noen forslag til hva jeg kan prøve gutten på? har gått tom for ideer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

grøt til froskost

brødskiver til lunsj

middagsglass til middag

grøt til kvelds

 

det kan hende vi bytter ut grøten med brødskiver om hun er lei

 

det hender hun få rmiddag vi spiser istedenfor middagsglass

 

pålegg: banos, makrell i tomat, kaviar, syltetøy, leverpostei

 

hun får oxo fruktpure og vanlig frukt i baby feederen sin i løpet av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går det i alt som er tilgjengelig.

Han liker selvsagt ikke grøt eller middagsglass (det er for enkelt)

 

Melk (mme) om morgenen (kl 06)

Brød og frukt til frukost med vann eller juice (kutter alt i biter på størrelse med 50 øre) (kl 8:30)

Melk (mme) rett før han tar formiddagsluren

Brød og frukt til lunch med vann (kl 11)

Frukt (kl 14)

Melk (mme) rett før lur nr 2

Middag (fisk, pølse, mais, gulerot, brokoli, søtpotet, kylling, etc i biter han tar selv) med vann eller juice (kl 17)

Brød og melk til kvelds (18:30 tiden)

Melk og legging i 19:30 tiden.

 

Har en meget aktiv gutt som liker å spise selv. Ingen ting som er most eller som blir presentert på skje blir godtatt.

Er begynt i barnehagen så da er rutinene godt inn arbeidet (kan ikke si vi hadde noe før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk beskjed om å ikke introdusere fisk før fylte 1 år jeg. hmmm..

jeg har laget masse forsjellig hjemmelaget mat men han vill verken ha d eller glass,ikke grøt eller noe. blir litt oppgitt jeg. jeg har prøvd MASSE men uten å lykkes. han vill ikke ta kopp,tutkopp,glass eller flaske heller så vann å annen drikke enn pupp er vanskelig å få i han.

 

deres barn spiser mye i forhold til min krabbat hehe. men han er stor da så er ikke noe å bekymre seg for,men vill jo at han skal lære seg å spise litt mere fast føde oxo, så slipper han kansje å ha så mye magevondt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er snart 9 mnd. nå. Han vil heller ikke spise noe fast føde enda. Jeg fullammer. Kan fullamme fram til 1 år om begge trives med ammingen og gutten vokser fint. NB, bestill time hos lege for å måle jernlageret. 30% av babyer som fullammes from til 9 mnd har for lavt jernlager. Da må evt. jerntillegg gis.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på snart 9 mnd spiser stort sett små mengder av vår mat (passer på å ikke salte/krydre osv før jeg har fått tatt ut litt til ham). Han får grøt morgen og kveld og brødskive midt på dagen. Litt frukt hipp som happ.... Og jeg ammer fortsatt 6-8 ganger pr.døgn. Er ikke glad i vann på flaske (kan jo være fordi han er mett av mm). Lagde masse glass med most middag, men det ville han ikke ha. Men elgsteik og voksenmat det går ned på høykant....

 

Det varierer litt hvor mye han spiser hver dag da. Noen dager er han hul og bare gaper, andre dager vil han nesten ikke ha noe.

 

Tror ikke du trenger å bekymre deg for matinntaket så lenge du ammer og han stiger fint i vekt. Tror matlysten kommer før eller senere uansett jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...