Kristine_88 Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 jeg er ganske stor fra før og redd for å bli gravid med koplikasjoner....hmmm
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Det er veldig forskjellig. Noen går opp 5 kg og noen 35 kg.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 er du stor fra før er det ikke sikkert du går opp så mye, jeg var ganske tynn fra før, men har gått opp 20 kg. men er allikevel ikke blitt så tykk, men d blirjo litt ekstra her og der. men dette varierer fra person til person=)
april08baby Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Veldi forskjellig fra person til person. Sist gang gikk jeg opp 18 kg og denne gangen har jeg gått opp 22kg til nå (36 uker) Veier til vanlig rundt om 75kg.
Dizzie_mortil3 Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 12-20 kg regnes som normalt. Men er du overvektig fra før, anbefales et kostprogram slik at du ikke legger på deg maksimalt. Mange følges ved AdiPol, og legger på seg minimalt uten at det skader barnet. Men man skal i utgangspunktet ikke slanke seg under svangerskapet eller ammingen fordi det frigjør mange slaggstoffer og miljøgifter som ligger lagret i fettvevet ditt og kan skade barnet.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Det man regner som et minimum er 5-6 kg - om man KUN regner det som blir ekstra i kroppen: Et barn v/termin, fostervannsmengde, ekstra blodmengde, og morkake. Variasjonene er store, enten man er stor eller liten i utgangspunktet. Noen går opp 30-40 kg, andre går ikke opp noe særlig. Det "normale" er mellom 10 og 15 kg tror jeg, og gjennomsnittsoppgangen i et svangerskap ligger på 12,5 kg.
Nibba FØDEKLAR :-) Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Hei! Dei to første svangerskapa mine hadde eg ei startvekt på rundt 65 kg og var ca 82 då eg fødte. Altså opp 17 kg. Denne gongen var eg 82 kg FØR graviditet og var litt engstelig for å gå opp like masse eller meir, men hittil har eg ikkje lagt på meg meir enn 7 kg (33 veker i dag). Har ikkje vore flinkare med maten denne gong, ete stort sett fornuftig og regelmessig og fråtsa litt meir enn vanleg sånn som vi gravide skal ha lov til ;-) Så for mitt vedkomande ser det ut til at kroppen regulerer det litt etter behovet. Trengte jo ikkje akkurat 17 ekstra kg no ;-)
Supermamm Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Jeg synes den siden her er fin: http://www.mammanett.no/design.php?side=Graviditet/vektoekning
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Er helt enig med Nibba her. Trot faktisk at kroppen regulerer det litt selv etter behovet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå