KristineMed2Sønner<3 Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Hvor lenge brukte dere den og hvor lang tid brukte dere på å bli gravide etter p-sprøyte slutt? Jeg bruker p-sprøyte nå som prevansjon. Har tatt en sprøyte, å ønsker å fortsette med den i noen år nå, siden det er den eneste prevansjonen jeg kan bruke nå utenom kondom pga. en blodsykdom jeg har. Har prøvd kobberspiral, men blødde sammenhengende i 2 mnd,fikk smerter i magen selvom den lå helt riktig, å trådene på spiralen stakk seg inn i urinrøret på mannen min så han begynte å blø. Måtte bare fjerne den.. Så da var eneste utvei p-sprøyte! Men..Hehe.. Den nye fastlegen min er så utrolig imot at jeg går på p-sprøyta pga. dette med benskjørhet... Å at jeg burde bruke spiral istedenfor. Jeg har fortalt om min erfaring med spiralen, men da sier han bare "Det er vell til å leve med" ?! Altså, hva er vitsen med å bruke spiralen, når vi ikke kan ha sex med den?! Synes at p-sprøyta er helt ideel for meg og mannen min siden jeg er 16 og han er 21, å vi har en sønn på 6 mnd. Vi skal ikke ha barn før om minst 4 år uansett. Så, hva er deres erfaringer?:-) Tusen takk for svar!
kulemagen Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har brukt den i flere år (pga mye bivirkninger av p piller), og var kjempefornøyd. Ingen menstruasjon (sluttet to ganger for å sjekke at alt var i orden) og ingen bivirkninger. Men da jeg sluttet med den for å bli gravid tok det 9 mnd! før jeg fikk menstruasjonen tilbake, så vær klar over det. Ellers helt super synes jeg. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå