Gå til innhold

min baby på syv dager bare griner hele dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

han blir aldri fornøyd.

Sånn har det hvert i går og i dag. han spiser hver 2 time, og griner i mellom.

Han roer seg utover ettermiddagen og kvelden, og sover ca 4 timer av ganen de 2 siste nettene.

Jegt bare griner og griner, vet ikke helt hva jeg skal gjøre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff....har du prøvd og gi han sukkervann ?? Kanskje han har litt vondt i magen....:(

Skrevet

prøv å gi han litt morsmelkerstatning..godt mulig du ikkje har fått nok melk til han enda..lag en flaske å la han drikke det han vil..la han få en rap, å prøv igjn me flaska..høres ut som du er veldig sliten, om barnet er fornøyd, er alle fornøyd..

Skrevet

Uff...Ikke godt..Vet hvordan du har det...

Legg han ofte til puppen, gi morsmelkerstatning og pump deg for å få opp melkeprodusjonen..

Og når mannen/samboeren din er hjemme få han til å gi et måltid med morsmelkerstatning så du får sovet ut...

Og pass på at gutten din får rapet ordentlig...

Som sagt over her at det kan hende du ikke har nok melk...

Skrevet

nå sovna han endeli, har holdt på siden 12:30

Skrevet

Først: Gratulerer med gutten!

Jeg synes egentlig det virker som du har nok melk jeg da, iom at han sover 4 timer om gangen om natta. Det er ofte sånn når de øker melkeproduksjonen din at de henger i puppen hele dagen og kvelden, men så sover flere timer i strekk på natta.

Så jeg anbefaler deg å vente litt med mme-en. Går gutten din normalt opp i vekt, så har du nok melk. Om du gir litt mme, så pump deg ved siden av, sånn at du fortsatt øker eller vedlikeholder produksjonen.

Pass på hva du spiser, ligg unna ting som erfaringsvis ofte gir mageknip: Løk, erter, kål, druer, plommer. Men noen kan også reagere på helt andre ting, så du må nesten prøve deg fram.

Og jeg har kanskje en mistanke om at tårene dine også skyldes flere ting enn at gutten din gråter. Han er bare 1 uke. Det er helt normalt at du gråter også, dette er en kjempeomstilling uansett om han gråter eller ei. Prøv å sov når han sover, og innstill deg på at akkurat nå er dagene sånn: Det går mye i amming og amming og amming. Jeg var helt skjør de første ukene selv, gråt hele tiden, selv om sønnen min var et prakteksemplar som bare sov og spiste.

Det er ikke lett den første tida uansett. Men det blir bedre.

Masse lykke til!

Skrevet

Og du får ikke skjemt bort de små med nærhet og kos. Skaff deg noe godt bæretøy, kan jo være verdt et forsøk?

Skrevet

Stikk til kiropraktor, ikke noe å spekulere på en gang.

Kan være kollikk eller bare spenninger i kroppen som gjør at han er misfornøyd å ikke finner roen.

Stikk med en gang!

Skrevet

vil bare nett få si at forde om barnet legger på seg normalt, er det ikkje sikkert han får nok. det er jo naturligvis forskjell på barn, noen trenger mer mat enn andre..og det er ikke sikert det er mer enn 20ml som skal til, ofte er det den siste sleiken som skal til før de får ro..

men som sagt er det lurt å pumpe seg så produksjon går opp..

det er vertfall verdt et forsøk, må ike slite deg ut!!

lykke til..

Skrevet

prøv å begynn å drikk ammete! det får du tak i på helsekost, det skal hjelpe å få opp melkeproduksjonen og hjelper mot babyen din hvis den griner pga luft! du kan også prøve å gi babyen litt ammete (1-2 ts) rett før han skal ha mat...

vet hvordan du har det! min sleit med å få opp luften selv de første ukene.

Lykke til!

Skrevet

De første ukene er kjempeslitsomme, så helt normalt med tårer og gråt!!

Ville bare si det, ellers lykke til og søk hjelp hos helsesøster om det ikke blir bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...