Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 jeg blir så sliten av å høre på alle som er så hysteriske rundt graviditeten. jeg bare nyter det å være gravid jeg. å spiser salami på brødskiva om jeg har lyst på det. vi hadde forelesning om barn av rusmisbrukende foreldre på skolen en dag her, å da tenkte jeg, akk, her sitter vi å bekymrer oss om salami er trygt, mens det finnes tusender av kvinner som drikker, røyker og doper seg hver dag i svangerskapet. vet at det kan være fare for listeria bakterie i salami altså, men det er svært sjeldent at det forekommer. det kan like gjerne forekomme at du spiser mat på en kafe, der hun som laget det ikke hadde vasket hendene etter at hun tok imot penger sist, å på de pengene var det kattebæsj. sist gang jeg gikk gravid så hørte jeg ikke en dritt om salami som var farlig. nå kan ikke folk slutte å bekymre seg over det. folk lurer jo på om vi kan spise laks, torsk, og annen mat som er helt normalt å spise. blir bare så lei, at jeg gidder ikke svare på dem lenger.
babygullz <3 vilde Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Du gidder ikke svare dem lenger, du gidder bare lage et innlegg om det!? Men så flott da at du unngår et par bekymringsrynker. Bra for deg!
Edelweis Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 ja nei, rynker er ikke å ønske seg vet du.. hehe.. jeg er veldig enig i at jeg blir lei av disse inleggene. men, folk er som folk flest, de bekymrer seg for det meste. hvis noen hadde sagt at å spise sopp var farlig, så er jeg sikker på at det hadde blitt et hysteri rundt dette også. folk må no bare la være å spise det de tror er farlig da. jeg spiser det jeg vet er trygt og det jeg har lyst på. unngår det som jeg vet er 100% farlig for baby!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 salami er en ting... men når de begynner å lure på om de kan spise ostekaken de selv har laget, da syns jeg folk faktisk er litt korttenkt. det er da bare å lese på pakningen (som i dette tilfellet var tine naturell kremost) og der står det jo om melken er pasteurisert eller ikke. HALLO!!!!!
Edelweis Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 jeg så det var et innlegg om ei som lurte på om hu kunne spise laksefilet til middag. det er vel ganske opplagt at det ikke er farlig så lenge man steker den først? men igjenn, spiser noen rå laksefilet?
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Tja, si det... sushi?? Haha Men er det så vanskelig å slå opp i Matportalen egentlig?
Edelweis Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 ja det går jo også ann.. har ikke så god peil på sushi jeg så ikke vet jeg. men da hadde hu vel spurt om akkurat sushi og, eller??
LinnisR83 Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 rå laks er sushi ja Men nå vet vell de fleste at enn ikke skal døtte i seg ustekt mat når enn går gravid, men resten er jo greit....spiser det meste jeg, bare, som sagt, at det er stekt godt!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor noen blir så provosert over at andre er nøye på hva de spiser i graviditeten. Plager det deg at andre velger å ikke spise salami? Noen unngår visse matvarer for å være på den sikre siden. Syns ikke man er hysterisk av den grunn. Er forsiktig selv og unngår blant annet salami, Brie, røkelaks osv, men føler meg helt avslappet og er fornøyd med alt det gode jeg faktisk kan spise. Enig i at det er mye rare spørsmål og mange rare svar her. Men det er bare å sette seg inn det som står i matportalen og ta valg ut fra det om hva man vil spise og ikke spise. Ikke noe stress det, mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 det plager meg ikke at noen velger å ikke spise det. det som irriterer meg er at det er så mange som gnåler om det her inne på bim. det er et nytt innlegg hver dag. å ja, jeg synes det er ganske hysterisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå