phantomet Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Igår kom mannen oppgitt hjem fra fotballkamp, og kunne fortelle at han hadde gjentatte ganger blitt provosert av en annen pappa "ringside" som snakket nedlatende om kvinner, som hevdet at det var merkelig hvor bra laget til eldste gutten gjorde det på cupen med en kvinnelig lagleder etc etc. Og at denne mannen t.o.m. måtte lire av seg slike usakeligheter i påhør av barna og andre foreldre ved hver anledning som bød seg. Dette er ikke første gangen at phantom-mannen reagerer på "teite" utsagn fra andre menn, men det er ikke så ofte han tar med seg irritasjonen hjem og forteller om den. En gang var det faren til en klassevenninne av eldste jenta som uttalte seg negativt om kvinner og kvinnefotball, foran hele jentelaget mens de var på avslutning for fotballen, på Ullevål og så dame finalen... Da tok phantom-mannen til motmæle i etterkant, og snakket om motivasjon og respekt til denne sjåvinistiske fyren. Om det hjalp er uvisst, men i ettertid har nettopp denne pappaen trent jentelaget sammen med phantom-mannen, og det virker som om han har trivdes i trener-rollen... Her i hulen er vi opptatt av at alle skal føle seg respektert og ha tro på at de kan utrette hva ed måtte ønske, uavhengig av hvilket kjønn de er.. gutta får leke og lære "jente-ting" og jenta får gjør "gutte-ting" på lik linje. At det finnes individuelle forskjeller likevel er tydelig, men muligheten for at hver enkelt skal få være seg selv er prioritert høyt uavhengig av kjønnsroller og påståtte sannheter.
Maud Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Hipp hurra for menn som ser at gutter kan være gutter selv om de liker "jenteting" og omvendt. Jeg var jo fotballtrener for storebror før vi flyttet og fikk ingen negative reaksjoner på det heldigvis. Nå har vi flyttet og trenerne er typiske mannemenn med store stemmer og lite omsorg når noen slår seg. Jeg kjenner inni meg at jeg har lyst til å tilføre noe annet, men nå som minstesnupp er liten er det ikke praktisk mulig. Dessuten tror jeg at jeg måtte kjempe hardt for å slippe til og det vet jeg ikke om jeg orker. Kanskje jeg må vente til lillebror skal begynne på fotball...
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Hipp hurra for phantommannen! Kanskje han kan komme hit til Gledeshuset og fortelle min mann litt om dette.. For han er nemlig av samme mening som denne irritasjonen hans. Han mener at kvinnefotball ikke er fotball, og at jenter han ingenting med fotball å gjøre.. Bortsett fra det så har har kjemperesepekt for jenter i idrett og jenter i arbeidslivet. Men han er nok desverre indoktrinert med at jenter og fotball er like ille som idrett og alkohol.. - desverre...
dritgrei hei hei! Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 satte han dusten på plass???? Jeg håper det... Kjønnsrollemønster er egentlig en vansleig sak, fo rjeg syns det er deilig når dritgreimannen gjør manneting, men jeg syns selv det er artig å gjøre manneting jeg også. det eneste jeg ikke gjør er å skifte dekk...ha haha jeg vil ha rett til å be om hjelp til så tunge ting. Men å stå å rope at damer og jenter, i dette tilfellet jenter ikke gjør en god nok jobb som lagleder for et fotball lag... vel det fortjener et hardt dask i bakhodet spør du meg :-)
Gummelillan Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Så bra!!!!! Gummismannen er (som kjent) av typen som synes fotball hører mannfolka til og er redd jentene våre blir for hektet av damefotball. De kan jo ende opp lesbiske.... Nettopp, fullstendig idioti hele greia!!!! MEN han har da i det minste vett til å ikke vise slike holdninger overfor den eldste gummisjenta som gleder seg vilt og hemningsløst til fotballen starter opp for sesongen. Og når det er kamper heier han på og synes de er alldeles fantastiske hele gjengen. For selv om han sliter med sine nedarvede vrangforestillinger så har han da vært såpass lenge ute av "hulen sin" at han kan å oppføre seg som folk ;-) Og så får vi bare tro at når han ser hvor mange flotte og flinke fotballjenter som kommende generasjon fører med seg så får han seg en og annen lærdom han også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå