Gå til innhold

1o mnd gml baby til USA med Lufthansa, erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal dra til USA med Lufthansa/United Airlines i sommer.

Da er lillejenta 10 mnd.

Noen med erfaring?

Hvordan gikk det?

Fikk dere ha med paraplytrille inn?

annet å tenke på?

f.eks fikk dere gå forbi køen i passkontrollen i USA?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reiste ifjor med en som da var 12 mnd og det gikk forholdsvis greit:) Hadde ikke med trille vi da. Man får ikke gå forbi køen i passkontrollen i usa. Vi har vært veldig heldige hver gang vi har reist og fått et tomt sete mellom oss som han kan sove eller sitte i. Det blir rimelig slitsomt å sitte i mange timer med ungen på fanget:( Da bør du hvertfall ha et lite lager av snacks, leker og drikke. Min er veldig aktiv, så turen er alltid en utfordring;) Jeg pleier ellers å ha med det jeg får plass til av bleier, min tåler ikke amerikanske pampers/huggies (veldig parfymerte), og de merkene han tåler (seventh generation, baby basics) tisser han gjennom, slik at jeg måtte skifte hver 2.time hvis han drikker mye. Jeg pleier også å ha med grøt hjemmefra, den amerikanske babygrøten bare spytter han ut.

Skrevet

Har reist flere ganger med mine små.

Hvis jenta de er under 10 kg får du kurv som du henger på veggen så hun kan sove i på flyet over til Statene.

Gardemoen har nå forbud mot alle former for vogner. (kranglet som bare det for å få med min tralle til min 5 mnd gamle jente i påsken). Ta med tralle, men ha med noe annet form for bæretøy hvis dere ikke får trallen med gjennom til gaten.

Litt snålt dette med trillene, for jeg hadde reist rundt halve jordkloden og måtte levere fra meg trillen min ved insjekk i Oslo grrrrr for å fly til min siste destinasjon.

Husk på å ta med noe til tulla som kan utligne trykket i ørene når dere reiser. Det kan være noe så enkelt som smokk eller tåteflaske med noe hun liker.

Ta med underholding som passer til ditt barn til flyplass og fly.

Dere får ha en riktig god tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...