Milla med spettn :) Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Nå har jeg "blødd brunt" siden tirsdag denne uka. var i kontakt med legen på fredag som sa jeg bare ta det rolig. idag kommer det masse brun utflod, det renner og det er mørk brunt. sorry detaljer... ingenting friskt blod. har stikkinger og små smerter nederst i livmoren, det har jeg hatt helt sidne jeg oppdaget at jeg er gravid for 2 uker siden. hva kan dette være? tok kontakt med legevakta idag og hun sykepleieren tror det er en begynnende SA. noen som har hatt det slikt og hvordan gikk det???? imorgen er jeg 7+0.. Hilsen redd..
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Når jeg var gravid sist, hadde jeg brunt utflod i starten. men det gikk over det etter to dager. jeg gikk til legen, dem sa at det var ikke noe å begymre seg for... nå har jeg frisk ei jente på 19 mn:-) men jeg synes du skal gå til legen i morgen...
camilla - med snart ny spire Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Skjønner godt at du er redd. Jeg hadde det samme som deg og etter en dag med mørkt blod ble det friskere og mer rødt. Jeg fikk innvendig UL hos en gynekolog som viste at fosteret var dødt. Jeg var 9+5 uker. Noen timer etter ultralyden fikk jeg stikkninger i magen og morgenen etter ordnet kroppen opp på egen hånd. Jeg håper det går bedre med deg, men det kan jo være greit å forberede seg på at det kan gå gale. Lykke til :-)
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Jeg var gravid for noen mnd siden. Da fikk jeg først litt brunt blod, dro til legen og tok ul og det var bare noen blodårer som var sprukket! Noen dager senere fikk jeg desverre store blødninger med kramper lik veer. Blodet var da knallrødt og friskt og klumpete. Det er fult mulig at du kun har noen blodårer som har sprukket om du for eksempel har hatt sex eller vært hard i magen! Da til legen og ta en ul, da kan de se det med en gang hvor blodet kommer fra så slipper du å bekymre deg!!! Legen min sa de nesten alltid kunne se hvor blodet kommer fra og om det påvirker fosteret!
Lova Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Jeg hadde også mørk brun/lys rosa utflod i uke 5-6. Da jeg tok det opp med gynekologen fortalte hun meg at det er så vanlig at de ikke legger vekt på det engang. Legen min fortalte meg at det sansynligvis var embryoet som "boret"seg fast i livmoren, gjennom slimhinnen inni der, og at det derfor ofte kom litt blodlig utflod pga det. Det kom og gikk litt i et par uker, og nå er det ingenting. Er straks i uke 9 (tirsdag). Da jeg gikk gravid med min første hadde jeg det samme, men mye mer, og var kjemperedd fordi jeg ikke visste hvor vanlig det var. Til slutt ble jeg fortalt at det var livmoren som strakk seg og at det kunne sprekke små blodårer/blodkar i den forbindelse. Det er forskjellige årsaker/teorier rundt dette, tydeligvis. Uansett er det helt normalt, og de aller færreste spottinger/mørk utflod ender i SA. Så forresten mitt lille knøtt på UL forige uke, og hjertet banket og slo, og livmoren var lukket. ikke fokuser så mye på hva sykepleieren sa til deg (tåååååplig å komme med en sånn utalelse pr telefon:(). Ta deg en tur til gynekolog hvis du engster deg mye, bare for å få fred. Ønsker deg lykke til!
Milla med spettn :) Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2008 hei. tusen takk for svar jeg var på UL idag. gyn sa ar det fortsatt ersåtidlig at han ikke helt så om det var ethjerte som banket. han sa han så noen rytmiske bevegelser men det var veldig vanskelig å slå helt fast. han hadde ingen god forklaring på den brune utfloden eller stikkingene, og mente jeg kanskje må forberede meg på det verste men jeg skal tilbake imorgen og onsdag for tett oppfølging så jeg håper og tror at det kliper seg fast der inne fikk ogå målt hch nivået mitt forrige uke og målte det på nytt idag, så blir spennende å høre imorgen hvordan det har utviklet seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå