Gjest Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg er forkjølet og har vondt i halsen. Gjør skikkelig vondt å svelge..... Noen med gode tips om hva som kan lindre?? På forhånd.... Tuuuuusen takk )
☆Anonymia☆ Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 vaaaaarm te eller saft,så varm du klarer,halsdrops =)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Honning, beste smøremiddel there is. Faktisk innrømt av legestanden nå, etter årevis som kjærringråd.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Neinei, ikke varmt, iiiiskaldt. Varmt øker bakterieveksten. Lindrer der og da men forverrer tilstanden i halsen over tid. Kaldt lindrer og er moderat bakteriehemmende.
☆Anonymia☆ Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 jaha ?? det visste jeg ikke..=) har alltid drukket varmt jeg..hehe =)
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Ahha... så jeg kan stupe i fryser'n å hente meg iskrem uten dårlig samvittighet....?? OK.... Tusen takk for tips ) ...og om det ikke skulle hjelpe så er det uansett godt..;o)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Jopp, stemmer nok. Tidligere (ikke sååå lenge siden, når jeg var liten i forige århundre) så var rådet å drikke varmt, som toddy eller te. Men denne fantastiske forskningen har visst avslørt at det er bedre med kaldest mulig. Ganske logisk iom at bakterier trenger fuktighet og varme for å leve godt.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Tja, saftis helst, melkeprodukter er slimdannende, så gjør vondt værre om man hoster å styrer. *jøss så mye info man skulle sitte inne med en søndags æftan*
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Æsj da.... Tror ikke det har overlevd noen saftis fra i sommer.... Hmmm.... men altså.... Jeg hoster ikke så kanskje jeg alikevel kan ta meg en vanlig kroneis eller no'..? Prøver meg jeg ;o) Tusen takk for tips i alle fall.... (... Jeg som startet dagen med varm melk med honning.... var kanskje ikke så lurt det da.... )
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Prøv med litt is du, om ikke anneså hjelper det på feel-good'n. :-) Ang honningen, spis ei skje honning alene, er visstnok sånn den funker best.
Sjokoholikern Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har alltid drukket kokt vann med honning og sitron i... men ser jo nå at man ikke skal drikke varmt. Kan man da lage honning og sitron-is og sutte på det da?? isbiter eller hjemmelaget ispinner? For det er jo kjempegodt, litt surt og litt søtt på en gang
ifie Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Det var en skikkelig god idé, Sjokoholikern! Honning-og-sitron-is!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå