Gå til innhold

min mor brukte 11 år!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

tenkte å fortelle litt om hvordan eg kom til:)

mamma og pappa var klar for barn da de var rundt 20 år og begynte med prøvingen. men dette var jo ikkje så lett som de trodde.. når det begynte å gå en stund oppsøkte dei hjelp. de prøvde alt. til og md oprasjoner.. men ingenting hjalp.

etter 8 år (tror eg det var) ga de opp, og begynte med ¨å søke om å adoptere. dette skulle gå fint og de fikk en nydelig datter etter å ha gått litt over 9 år:)

Da sluttet de å tenke på alt som har med graviditet å gjøre. de hadde jo fått verdens nydeligste datter.. men de begynte med ny søknad for de ville jo at ho skulle bli storesøster.

Men da fant eg ut at eg skulle klore meg fast. og på 2årsdagen til min storesøster testet mamma positivt!!! 1 år etter eg kom ut testet ho positivt igjen og vi fikk en lillebror:D

så jenter! det er håp for alle!!

for mamma og de, hjalp det nok mye å ikke tenke på å prøve i det hele tatt!

vet dette ikke er lett, eg tenker mye på det.

det eg vil frem til er at uansett hvor lenge dere har prøvd er det fortsatt HÅP!!:)

lykke til alle sammen. Det er nok ingen som skal bruke så lang tid som mamma;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig koselig!

Har sagt det hele tiden, det skjer når man minst aner det:o)

Klem fra

Skrevet

ååååååååå det var en fin historie å lese!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klem:-)

Skrevet

Tusen takk for at du delte dette med oss !:)

Det var en utrolig fin historie.

Det er håp for oss alle:)

Skrevet

kan jeg spør hva som var galt med de?? veldig fin historie du fortalte med en lykkelig slutt. men jeg vet at det vil ikke skje med meg. Tiden min renner ut, har snart ikke flere egg i en alder av 21 år

Skrevet

til Tryne: uff, det hørtes utroligt trist ut. men tenk på at det finnes andre muligheter her i verden. så barnløs trenger du uansett ikke bli:) selv om det største ønske for de fleste er å få egne barn.. men eg ser på min søster som en ekte søster selv om ho er adoptert:)

de fant egentlig ikke ut noe problem, bortsett fra litt at livmoren var litt bøyd.. men har jo lest om mange som har det og får lett barn..

Eg tror egentlig bare at naturen ville gå sin gang og at det skulle ta så lang tid.. ellers hadde jo ikkje eg sittet her i dag;)

Skrevet

dette var et kjempe flott innlegg!

det gir oss, iallefall meg masse håp:-)

Skrevet

det finnes andre mulighetr, det gjør det. men når man sitter i situasjonen som så ung som meg (fikk vite det som 18 åring), så er det veldig sårt å måtte se alle venninene sine få barn i ett sett i hele 20 år fremover. med andre ord ikke noe god situasjon.

Så har det seg også sånn at om vi velger å adoptere så kan vi ikke starte prosessen før vi er 25 år, det vil si at vi har snarest ett barn rett før vi er rundt 30 år, så min situasjon er det en liten trøst.

Skrevet

Tryne, får jeg lov til å spørre hvordan du fant ut at du hadde så få egg igjen? Fant de det ut tilfeldig på en eller annen kontroll, hadde du noen form for symptomer du fikk utredning for, eller...?

Skrevet

Vi fant ut av det da vi startet å prøve, jeg var da 18 år (fikk en jente tilslutt etter 2 års prøvinng). da jeg skulel til utredning fant de høye FSH verdier og lave østradiol verdier som tyder på overgangsalderen. jeg har alltså kommt i overgangsalderen over 20 år tidligere enn gjennomsnittet. UL bekrefter dette da jeg har dobbelt så lite egg igjen som de på min alder. Ved hver syklus skal det være ca 20 follikler på eggstokkene, jeg hadde bare 10 sist jeg sjekket. At jeg tilslutt klarte å bli gravid er ett mirakel i seg selv, ingen leger hadde tro på det. Nå har vi prøvd 1,5 på nr.2 og er i gang med første IVF. dersom vi ikke klarer det innen 3 ganger så er løpet kjørt for meg. da er det ingen mulighet for meg å klare det.

Hadde ingen symptomer, og har det ikke enda heller.

Skrevet

glemmte å si at du kan lese mer på hjemmesiden min:

www.tryne-dagbok.piczo.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...