Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Gutten min er 7mnd og har en uvane at han må ammes i søvn. Orker ikke og høre at han gråter seg i søvn. Han kan til nød sovne uten puppen hvis vi vugger han, men vil jo ikke ha det til en uvane heller. Han tar ikke smokk, har prøvd lenge, og sikkert omtrent alle typer smokker, men alle går ut igjen med en gang. Vil jo heller at han tar smokk istenden for at han skal bruke meg som det, men når det ikke går så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen råd og komme med. Har vært dum som har gitt han denne uvanen, men nå har han nå fått den og jeg vil avenne han fra den. Noen som vet hva jeg kan gjøre når han ikke tar smokk?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 jeg har prøvd å venne datteren min litt av med dette.... jeg legger henne i sengen sin og gir henne litt pupp der, sitter så ved sengen hennes og koser med henne slik jeg gjør når hun ammes... funker av og til... ville nok heller latt hen bli litt svhengig av å vugges enn å ammes i søvn.... min tar heller ikke smokk...
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Tusen takk for råd.. Kan jo prøve på det.. Er så slitsomt når han skal henge i puppen hele tiden når han skal sove. Hadde vært fint om han kunne finne søvnen selv. Hvis noen andre har flere råd så tar jeg gjerne imot:) HI
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Har du prøvd koseklut?? Jeg legger alltid en t-skjorte som jeg har brukt i sengen sammen med lillevennen. Da roer hun seg fortere enn ellers. Ville nok også prøv vugging fremfor pupping, ja...
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 ja, han har en koseklut og en bamse han har med seg i senga.. det hjelper på dagen, men om natta er det bare puppen som gjelder. Om dagen er ikke puppen nødvendig i det hele tatt. Da sovner han av seg selv, med litt rugging. Hadde vært fint og funnet en løsning som gjør at han sovner av seg selv slik at vi slipper både pupping og rugging. Skrikekur vil jeg ikke prøve på, det passer ikke til gutten vår. Men får prøve og gå og rugge han når han skal sove, isteden for puppen. Evt amme han i sin egen seng, som nevnt over her. Tusen takk for rådene dere kommer med. Setter virkelig pris på det. Er på tide og venne han fra dette må.. HI
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Har ingen råd, men du er ikkje åleine. Eg ammer min 5. i søvn kvar kveld (og ofte meir enn ein gong...). Eg har vel funne ut at det er et enklast, i alle fall på kort sikt. Hvis eg skal ut ein kveld, tar pappaen han i bæreselen.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 godt og høre at det er fler.. Din 5 ja. Hvordan har det gått med de andre da? Altså når var det de sluttet? Sluttet de av seg selv? Synes også det er lettest og amme i søvn. Orker ikke og høre han gråte over lengre tid, og det er det han gjør når jeg ikke ammer han når han skal sove for kvelden. Pappa'n synes det er litt slitsomt når han er alene med han. Jeg har begynt og jobbe to-tre kvelder i månden. Og pappa'n blir helt utslitt når han skal få han til og sove.
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Når eg har slutta å amme om natta, har det gått seg til av seg sjølv. Men då har vi begynt med nye leggerutinar samtidig. Mulig at eg har fortrengt litt her, men kan ikkje hugse det som eit stort problem. Forklaringa er kanskje at mannen har tatt mesteparten då, han har dårlig med pupp
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Godt og høre at de har sluttet selv. Da finnes det håp iallfall. Vil jo ikke amme han i søvn til han blir konfirmant. Virker som det aldri skal ta slutt. Ikke misforstå, synes det er veldig kos, spesiellt på morgenen. Men nattesøvnen blir helt ødelagt av dette. Han sovner i senga vår, og det går ikke og flytte han senere. Det gjør så vi begge sover urolig. Og det at han er avhengig av meg for og sovne for natten gjør ting litt problematisk. Spesiellt med tanke på jobb. Synes det er nok med 7mnd med amming i søvn. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå