Gå til innhold

Når bestilte dere første legetimen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6 uker på vei og har ennå ikke kontaktet legen ang. graviditeten. Har hørt at de ikke gjør noe før uke 12 - stemmer det? Bør jeg bestille en time på mandagen?

Ser noen er på tidlig UL, er dette noe en kan velge selv eller er det legen som bestemmer? Kjenner noe skjer i underetg., er mye trøtt og ømme bryster men heldigvis IKKE kvalm.. :o)

Vil jo komme igang hihi. Jeg er lykkelig, men er redd for at det skal gå galt. Ingenting som tyder på det, men er vel slike tanker som kommer muligens?!? Vi fikk full klaff på første forsøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er fem-seks uker på vei, og har min første time hos legen til uken.

Jeg valgte å bestille tidlig time, for å komme i gang med søknad til fødested. Jo tidligere man er ute med det, jo større sjans for å få plass der man ønsker...

Jeg kommer også til å bestille time til tidlig UL, i uke 7 eller 8, for å se at alt er som det skal være: Dette er jo opp til hver enkelt. Noen har jo også medisinske grunner til å gjøre dette, men igjen er dette opp til hver enkelt å bestemme. Men hvis ikke legen anbefaler det, så gjøres det privat og da koster det vel en tusenlapp. Men, tro meg, det er det verdt!!

Lykke til!

Skrevet

Tror det er ganske vanlig å kontakte fastlegen sin, og gå til han mellom uke 8-12... han skal ta masse prøver, og begynne på helsekortet ditt. så henviser han deg til ul... det var slik di gjorde det med meg, men trenger jo ikke å være likt... hehe!

Skrevet

hei.. Jeg er i uke 8:-) Har time hos JM på tirsdag. Her er det som regel rundt 8 uker (2 mnd) som vi for time hos lege eller jm.. Tidlig Ul er noe mann ikke får viss det ikke er noe grunn for det, da må mann bestille privat.. Og det er det mange som gjør:-) Bestill time hos Jm først kansje..

Skrevet

Takk for raskt svar. Vi er jo omtrent likt vi da :o)

Jeg vil også ha tidlig UL, så da gir jeg legen bare beskjed om dette da? Bestiller time mandag for vi bor i Vestfold og ønsker å føde i Drammen pga at det er min hjemby og mannen min jobber der, enklere for alle :o)

Lykke til du også Promp :o)

Skrevet

Dumt spørsmål, men er det noen risiko med tidlig UL. Sikkert ikke hihi..

Skrevet

Bestill på mandag du, er jo ofte litt ventetid og slikt i disse forkjølelsestider :-) Jeg bestilte da jeg var i uke 6 og fikk ikke time før uke 13!

Man får ikke tidlig UL med mindre det er grunn til bekymring. Kan evt gjøre det på privat klinikk, men det koster gjerne rundt 1000 kroner..

Skrevet

Tror ikke jeg har behov for tidlig UL så jeg slår fra meg den tanken :o) Det hender det er lang ventetid ja, så lurt å være ute i god tid....

Skrevet

Hei igjen,

Du får nok ikke time til tidlig UL hvis det ikke er noen god medisinsk grunn for dette av festlegen din.

Men hvis det er en grunn så får du nok henvisning. Det er også mange Gynokologer som gjør dette uansett i første trimester, så det kan jo være et alternativ, men du må nok ha henvisning.

Så det er bedre for deg å finne en privat klinikk hvor de tar tidlig UL, da får du ofte time på dagen. Det koster som sagt en tusenlapp, men det er vel verdt det!

Hilsen prompen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...