Piamin Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg leste disse bøkene i fjor sommer og jeg tenker på dem ennå! Har noen lest liknende bøker? Hvis ikke jeg finner noen som likner tror jeg at jeg må lese dem på nytt! Liker også serier som "Ulveøyne" og "Folket fra Selje" - altså fra veldig gamle dager! ("Sønnavind" var ikke noe for meg...) Noen som har lesetips?
McRabarbragrøt Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Prøv trilogien Sølvhammeren, Helgenkongen og Jærtegn av Vera Henriksen! Ikke at de likner på Jordens Barn, men jeg elsket begge!
Piamin Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2008 Hvilken tidsepoke er disse fra? Og takk for tipset
Tweak Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Ja, jeg har lest de! Og jeg liker de så godt at jeg leser de opp igjen med jevne mellomrom, he he! :-) Har nettopp lest Philip Pullmans His Dark Materials. Vet ikke hva serien heter på norsk, men filmen Det Gyldne Kompasset som kom i fjor er basert på første boken. Skikkelig bra serie! En sånn klarer-ikke-legge-fra-seg-selv-om-jeg-har-lest-i-fem-timer-bokserie! :-) Måtte begrense meg selv så jeg ikke leste den ut med en gang (en bok burde jo vare mer enn to dager liksom...). Ellers, så bruker jeg å kose meg med Harry Potter bøkene og Ringenes Herre bøkene. Har tenkt å lese bøkene som filmen Eragon er basert på, men har ikke funnet de enda... Liker å lese slike bøker på engelsk, men det er ingen bokhandlere her i nærheten som selger det... For liten by... Savner Bergen, der jeg bodde inntil i fjor høst. Der fikk jeg tak i det meste! :-)
Piamin Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2008 Hei Tweak! Tror nok vi har ganske samme smak når det gjelder bøker! Har for noen år siden lest "His dark materials" (filmen var ikke bra, bare surr etter min mening. Sabo skjønte ikke en dritt for han har jo ikke lest bøkene.), synes de var veldig bra. Moro med paralelle verdner. Harry Potter bøkene har jeg ikke peiling på hvor mange ganger jeg har lest - de er helt suverene! Ingen over, ingen ved siden. Ringenes Herre fikk jeg ikke så dreisen på, men liker filmene godt! Jeg ELSKER Eragon-filmen og har kjøpt boka! Hadde helt glemt at jeg har den, så da blir det den neste gang. Husker ikke om jeg har kjøpt den på norsk eller engelsk - det går litt om hverandre og jeg kjøpte den på tilbud ;P Flere tips?
Vi har tre mirakler! Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Jeg elsker også Potter, Ringenes herre og Eragon-bøkene.Eragonbøkene er utrolig gode, og venter i spenning på at siste del av triologien skal gis ut.Har hørt rykter om høsten 2008, men vet ikke. Eragonfilmen synes jeg var en stor skuffelse....de har jo fjernet all spenning og viktige karakterer i fortsettelsen...Jeg skjønner ikke hvordan de skal kunne lege en fortsettelse på filmen nå! Bøkene er gitt ut på både engelsk og norsk i Norge, de har dem på de fleste bibliotekene Pullman sine bøker er helt nydelige også og anbefaler dem på det varmeste, blir bare bedre og bedre akkurat som Potter!
harlekinia Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 jordens barn er bare fantanstisk bra, leste de 4 første for 14 år siden. man kan trygt si at jeg måtte vente noen år på bok nr 5.... som jeg forøvrig ikke har fått lest ferdig pra at jeg skal lese alle på nytt da det begynner å bli noen år siden jeg leste de andre. men er bok nr 5 avsluttende eller skal det enda være 6 boker i serien? Annbefaler å lese isfolket! Det virker som om vi har akkurat samme smak når det kommer til bøker
simba>>>3gutter Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Elsker de bøkene. Bok nr 5 er ikke avsluttende, det står bak en av bøkene at det skal komme seks, men vey ikke når den siste kommer. Har også lest isfolket flere ganger opp igjenom, har en søster som fikk alle bøkwnw innbundet når hun lå på sykehuset med høyt bt, når hun skulla ha nr 1. Veldig god tisdfordriv
Piamin Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 31. mars 2008 Moro at noen andre liker de samme bøkene som jeg! Det skal være en til av Jordens Barn, men Auel er veldig gammel og det er jo bøker som krever sitt å skrive..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå