Gå til innhold

Hva er mest pålitelig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre dere DiB damer...... høre deres synspunkter ang dette.

På fredag var vi på 3D UL... det var kjempe koselig å se den lille tuppa som bevegde seg der inne.....:)))) som alltid så tar de mål ect av babyen i magen.....

Så til poenget....

Da vi var på ordinære Ul så kom jordmor fram til at jeg har termin den 29 Juni...... men.... da jeg var på 3D så kom han fram til en helt annen dato.....12 Juni.... det er ganske stor skille mellom de to datoene....! Da jeg gikk med lillemann, så kom de fram til samme dato som ord. ul og 3D ul....

Han som tok 3D ul syntes jeg skulle ta dette opp med jordmor neste gang jeg skal dit...noe jeg selvfølgelig skal.....

Men, nå til spm....

Hvilke av de ultralyd undersøkelsene er mest pålitelig....? Burde jeg kreve en ny ul undersøkelse på sykehuset? bare for å være på den sikre siden..... tanke på overtid osv....?

Takker for svar

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når er din termin da?

Som regel går de utifra ordinær UL uansett hva andre sier og mener.

Det er ikke større sprik enn mange har på vanlig mens og UL termin. Jeg hadde 16 dagers sprik med førstemann..

Men det er jo ikke noe i veien for å ta det opp med jordmor og høre hva hun sier, kankskje du får en ny UL for å bekrefte eller endre termin.

Skrevet

Det er noen tidspunkter det er lettere å beregne termin enn andre. På den tiden de tar ordinær UL har de fleste barn kommet til et stadie i utvikklingen der man kan måle ganske nøyaktig hvor langt på vei du er. Senere blir vistnok avvikene større. Jeg ville derfor stolt mest på beregningen fra ordinær UL, men hør gjerne med jordmor.

Skrevet

Ifølge ord.ul er terminen min 29 Juni..... men på 3D ul kom han fram til 12 juni..... det er 17 dagers forskjell..... jeg skal til jordmor til fredag, skal høre med henne.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...