MrsL1 Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Hjelp! Hva gjør dere??? Fikk et skikkelig annfall i går, var kvalm og svimmel og føltes som om hodet skulle eksplodere! Tok paracett men hjalp ikke noe... helte i meg masse vann, i håp om at det skulle lindre litt... men ingen ting hjalp! Så satt jeg her da, med migrene pillene på bordet, turte jo ikke ta de, men leste meg grønn på de på nett... Sto egentlig at man ikke skulle ta de om man prøvde og bli gravid, eller om man var mer enn 6 mnd på vei... alikevell, turte jeg ikke røre de:/ Noen som har noen tips? Vår og sommer er jo på vei, og for meg er dette de verste sessongene...
Trulte76 Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 jeg har..men min erfaring er at migrena blir borte i 3.trimester..veldig plaget i 1.trimester.Mere enn vanlig. Jeg bruker zoomig og kan ike bruke de..fikk Migran eller hva det heter..legen sa jeg kunne bruke de..men var lite effekt..pluss jeg leste på nett senere at man helst ikke skulle bruke de..tok bare 4 doser..men legen som sa jeg kunne burke de ?!? Paracet hjelper fint lite..så jeg bare sliter meg igjennom det. Når migrena begynner å trekke seg tilbake..så har det hjulpet med kaffe..drikker ikke det til vanlig(liker det ikke) Men det har fått vekk helt restene etter migrena.. Ellers så lindrer det litt å ligge på et mørkt rom med en iskald klut på panna ..
Wallaby Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Etter flere år og sterke medisiner mot min migrene har jeg endelig fått hjelp av kiropraktor. Etter to-fire behandlinger hos kiropraktor har jeg redusert migrene anfallene mine fra et til to anfall i uken, og ned til et par anfall i måneden. Et annet tips kan være å prøve akupunktur, mange har fått hjelp av dette. Lykke til...jeg vet hvordan du har det!
anette&tutta mari :) Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Hei, jeg hadde mye migrene på ungdomsskolen, men så gikk det over. Kom tilbake nå i uke 16 ca.. (er 22+2 idag). Har hatt to anfall siden da og blir helt ødelagt hele dagen. Kvalm, kaster opp, svimmel osv... Men, som jeg skrev i et annet innlegg så skjer dette kun når jeg er hjemme - og da er jeg så dårlig til å få i meg noe å drikke. Så noen andre har skrevet et innlegg om dette med vann: http://www.watercure.com/index.html veldig spennende faktisk. skal fra nå av drikke mye mer vann, også når jeg er hjemme. jeg tar ikke paracet når jeg får migrene, det vil jeg ikke + at det hjelper så lite. men søvn, litt kaldt og stillhet på et mørkt rom hjelper endel..
junijente fikk julijente Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har migrene, men veldig lite. Har vel hatt ett ordentlig anfall etter at jeg ble gravid (selvsagt på eksamen i tillegg) + noen begynnende anfall. Jeg har heldigvis klart meg uten å ta noe medisin, men det er om å gjøre å finne igjen senga og få dratt ned rullegardinene fortest mulig. Jeg spurte legen om jeg kunne bruke medisinene mine, bruker vanligvis Cataflam når jeg merker at anfallet kommer, og supplerer med Maxalt om Cataflamen ikke hjelper. Legen sa da at Cataflam var fy-fy, noe jeg absolutt ikke skulle bruke, men Maxalt kan jeg ta om jeg må. Jeg anbefaler deg at du hører med legen din om din medisin, og om det evt er noe annet du kan ta i stedet (paracet pleier ikke hjelpe, det har nesten ingen effekt på vanlig hodepine heller hos meg). Ellers er det vel de gode gamle standard-rådene da: hold deg unna matvarer du vet kan utløse migrenen (sjokolade er en gjenganger), sørg for å sove nok og spise regelmessig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå