Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag kom selvfølgelig tr 2 dager over tiden.. vet at det er veldig mange som har prøvd lengre enn meg, men likevell føler jeg meg så utrolig utslitt og deprimert av all denne prøvingen og gråter veldig ofte. hvorfor skal det være så forbanna vanskelig??? :( vil liksom ikke ta pause i prøvingen heller, for vi ønsker så utrolig sterkt en liten en. så da går vi nå over i 8pp. *sukk* Flere enn meg som er lei, sliten og deprimert? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var trist:o( Er ikke noe moro å gå over IKM også kommer den bare noen dager senere! Skjønner hvordan du har det! Vi har nå prøvd i 2år, og får slengt i trynet at vi burde jo ha lært oss å ikke bli skuffa nå etter så lenge! Men sannheten er jo at det bklir tøffere jo lenger man må prøve!

Jeg sliter en del om dagen, følelsene sier at jeg aldri vil bli gravid samtidig som jeg prøver å holde motet oppe:) Da er det godt å ha en go samboer!

Kansje du skal ta en pause fra her, og bare kose deg litt med samboern din og leve livet. Jeg gjorde det en stund og det hjalp veldig!

Lykke til!

Er bare å sende en postmelding om du vil prate:)

Klem fra

Skrevet

Takk for svar! :) Er sant det at skuffelsen blir større for hver måned som går, det skal jammen meg ikke være noe lett dette. :-/

Prøver dere selv på ''vanlig måte'' eller får dere hjelp?

Håper det klaffer for dere snart siden dere har prøvd så lenge! Klem fra meg.

Skrevet

Hei!

Vi har prøvd selv fram til nå, for vi trudde vi skulle klare det selv! Men ser ikke sånn ut! Nå har jeg akkurat hatt EL denne uka, så er bare å se om det har klaffet! Har det ikke det så skal vi søke hjelp!

Har du vært på utredning? Det skal vi om det ikke klaffer nå!

Klem

Skrevet

Har ikke vært på utredning nei, tenkte vi skulle vente med det viss det skulle nærme seg et år med prøving. Legene vil vell ikke hjelpe før man har prøvd selv et år +? men det er vell kanskje litt dumt og lyve på seg at man har prøvd lengre enn det man egentlig har gjort? :-/ begynner nesten å friste litt. Vet du hvor lang tid det tar fra første legetime til man får hjelp liksom?

Skrevet

Hei!

Jeg føler virkelig med det. Har det på samme måte selv. Er frustrerende å gå å vente og bygge opp forventningen for så å bare bli sleng ned igjen når den negative testen kommer. Jeg er i 8 pp nå, og har ikm 4 april. Så jeg venter bare på å få teste snart.

Jeg tror det er viktig å tenkt litt positivt og kose seg med prøvinga. Etter forrige periode fikk jeg en skikkelig nedtur, og jeg og sambo hadde en skikkelig prat, hvor vi fant ut at denne mnd skulle vi bare kose oss og glemme el. tester og annet mas. Det gjennstår å se om det funker da, men jeg føler meg i allefall veldig mere avslappet enn jeg har gjort de andre periodene. Selv om jeg merker presset av at tr. tiden er her snart.

Har også vært veldig streng med meg selv i fht symptomer. Skal i allefall ikke tvinge fram symptomer som jeg nok har gjort før.

Stå på!!! Jeg heier på deg!

Stor klem

Skrevet

Ja, er 1år om man er under 30 vet jeg! Men er man eldre enn det får man fortere hjelp! Ville kansje ikke jugd til legen, men det går jo ann å reise til legen for å høre hva h*n har å si:) Det skader jo ikke!

Har hørt det kan ta en stund.: derfor vi skal bestille time nå fortest mulig!

Skrevet

tusen takk lykkelig78! :) prøver å tenke positivt å kose oss med prøvinga, men synest at det blir vanskeligere og vanskeligere for hver måned som går. føler at det aldri blir min tur, og at det blir pliktsex hele tiden neste. uff, ikke bra dette. :( når jeg var yngre (ca. 15-16) husker jeg at jeg ble redd bare han kom bort i trusa mi med penisen sin uten kondom, men det skal faen meg ikke være så lett å bli gravid nei! det må jeg bare si, unnskyld språket.

Håper at det klaffer for dere denne pp da, lykke til! :)

Skrevet

Jeg syns det er veldig godt å slenge ut litt frustrasjon her i stede for å "gå løs" på sambo. Han får vell nok å takle den dagen jeg blir gravid. hehe. Så er veldig fint at man får snakka med likesinnede som er i akkurat samme situasjon som man selv. Da er man sikker på at man får forståelse for problemer og ting man lurer på. Og det gjør ingenting at det kommer littt "syting" i blant!

Vi ble litt preget av plikt sex her i gården en periode også. Menhar jobbet oss gjennom det. Med litt kreativitet og humor løste det seg veldig fint!!!

Et vennepar av oss gikk nesten fra hverandre for at det ble så frustrerende med pliktsex og baby prøving, så er viktig å ta tak i det med en gang man føler at det er bare plikt!!

Du skal få være så kvass du vil i språket for meg ja hehe!!!

klem

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan det er. Gikk over i 11. pp denne uka. Har hormonell ubalanse så ting er helt ute å kjøre. Var så optimistisk forrige mnd for da såg det ut til at ting var i ferd med å rette på seg. Men så var det tilbake til det samme denne syklusen igjen. Så har hatt en skikkelig nedtur siste dagene.

Har de siste månedene hatt fokus på å få syklusen opp å gå igjen, og har vært innstilt på at jeg ikke kan bli gravid før hormonnivået er normalt igjen. Og var så smått begynt å bli optimistisk forrige mnd når jeg hadde en tilsynelatende helt normal syklus.( Har tatt kosttilskudd og urtepreparat for det)

Jeg er veldig mentalt stressa fordi jeg har så intenst ønske om å bli gravid og er så frustrert fordi det ikke skjer, og det gjør det nok ikke noe bedre. Den biologiske klokker tikker også med rekordfart. Har begynt å tro på at det det med stress faktisk har innvirkning. Men vet ikke hvordan jeg skal klare å ikke stresse med det heller......

Nå blir det mest trolig en prøvefri syklus fordi sambo skal ut å reise, så spørs da om ting hvertfall blir litt roligere fordi jeg vet at denne mnd blir det ikke noe.

Så har jeg bestilt legetime til neste mnd, har ikke tro på å få så mye hjelp, men får bare begynne i en ende. Har prøvd healing tidligere og vurderer å gjøre det igjen. Må liksom prøve det som prøves kan føler jeg.

Skrevet

Jaja,,,du mà bare pròve `slappe av og kose dere med samboer,pròv à ikke stresse sà mye med det og ikke tenke sà mye pà det,sà skal du se det klaffer vettu.

Stress er ikke no bra nàr du pròver `bli gravid vettu da bare gàr det ikke!

kos deg masse sà hkrysser jeg fingrene for en liten spire i magen din snart!!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...