Fugl Phøniks Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Heisann. jeg er ei "jente" som alltid har hatt hund og drevet veldig aktivt med hundesport FØR jeg fikk barn. Hunden vår ble syk å døde før vi fikk to barn i tett rekkefølge. Sønnen vår er to og jenta vår 4,5 mnd. Jeg har hatt huder hele livet og det kjennes så utrolig tomt å ikke ha hund i hverdagen. Likevel vet jeg at det er et stort ansvar å ha hund. Det jeg her er ute etter i er erfaringer der ute fra dere. Hvordan er det å ha hund med små barn? Har dere skaffet dere hvalp i fødselspermisjonen? Har dere skaffet dere voksen hund eller har dere hund og små barn? Veldig takknemlig for svar! ha en fortsatt god dag alle sammen :-)) ( gammelt nick keiserinnen er født) ;-)
Herkules Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 spørsmål til nikket ditt ble keiserinnen en prins:)? Jeg syns det er fantastisk med hund og barn, de får bare mer og mer glede av hverandre. Jeg syns ikke det har vært noe problem i det heletatt. Nå er ikke jeg så veldig pinglete så om hunden har dytta litt eller vært litt voldsom i leken så føler jeg det går veldig bra. Det å skaffe hvalp mens man har små kan nok være litt slitsomt siden det blr en baby det også. Hun som eide hunden vår før oss omplaserte henne siden det ble for mye med baby og hund. Jeg ser i alle fall den store gleden for hele familien. Håper du før eller senere får deg en hund Lykke til
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 vi har 2 engelske staffer. de var henholdsvis 6 mnd og 1 år da første barn ble født, april 07 og nå får vi en liten til i april. har faktisk også hatt valpekull i vinter. vil ikke akkurat anbefale en valp som ikke har blitt renslig og fått inn grunndressuren så lenge minste din er så liten enda. men det gikk kjempe fint med hundene våre og baby i huset. da de var lydige og self renslige innen hun kom til verden. ser absolutt at de har gleden av hverandre.. vi lot ikke hundene få slikke og holde på som jeg har hørt/lest andre gjøre og de må oppføre seg rolig inne og spesielt rundt dattern vår akkurat som at vi terper på at jenta vår må være rolig med de og bare kose. sånn har vi fått det stille og rolig. selv om vi er 2 voksne,2 hunder 1 katt og snart 2 barn. jeg ville ventet med hund en stund til eller fått en voksen. siden det ER mye jobb med valp og minsten din blir jo bare mer og mer aktiv nå
Toffefee Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Heisan! Vi hadde hund i 1 1/2 år før vi fikk barn. Det gikk veldig bra i begynnelsen, men nå, når datteren vår nærmer seg 2 år, har vi hatt en lang periode på 1/2 år, som det har tiltatt med problemer. Ungen hadde stor glede av hunden, men det var IKKE gjensidig! (Tidvis så det ut som det var gjensidig, men bare korte stunder) Hunden begynte å knurre og trekke seg unna, og ungen "ville bare kose", så det ble mye styr, med å prøve å holde dem atskilt. Det føltes umulig å holde dem atskilt, og uholdbart i lengden. Vi kunne jo ikke stenge hunden inne på vaskerommet hele tiden! Det ble heller ikke nok tid til å lufte hunden, for da måtte ungen være med, og ikke alltid i vogn. Så begynte hunden å glefse, og traff en gang datteren med fortennene sine i ansiktet, så hun fikk en blåveis. Da var det gjort. Vi omplasserte motvillig hunden til et voksent ektepar med kun barnebarn. Der fikk hun masse oppmerksomhet, masse lufting og kos. Der var hun "enebarn" igjen! Vi er så takknemlige for at vi fant noen som kunne hjelpe oss med hunden vår, og ta vare på henne. Den eneste lille tanken nå, er: "Tenk om de ikke er snille med henne likevel?" Men vi handlet jo i god tro, og må stole på at det de sier, og det vi har sett, er riktig. Vi ønsker trolig å ha hund igjen når ungen / evt. ungene er større, slik at de forstår hva det vil si å håndtere en hund. Klem
Fugl Phøniks Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2008 Tusen takk for deres erfaringer! Godt å lese om både positive og negative erfaringer. Jeg vokste selv opp med hund fra jeg var 2 år og vet hvor mye det betydde for meg å ha "Bento" der i hele oppveksten. Etter å ha lest innleggene deres vil jeg ihvertfall vente med å skaffe meg hvalp. En voksen hund som er vant til barn hadde vært det idielle - ettersom jeg bor på landet og elsker å gå turer... Så vi får se :-) Låner en voksen hund nå og det går så fint! :-) Men å finne en liknende barnevant hund som den jeg har på lån kan nok bli vanskelig ... Ha en god dag - og takk igjen :-) Keiserinnen ble ei jente :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå