LilleVackreAnna Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg er 10+6, og denne uka her har fordøyelsen vært et mareritt. Har nesten konstant mageknip og syns alt bare stopper opp. Spiser grovt brød, drrikker surmelk og masse vann, frukt og grønnsaker, men syns ingenting hjelper. Noen gode råd?? Og skal dette bare bli værre og værre?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 for meg hjelper det å gå en liten tur hver dag:) Også selvfølgelig mye vann..
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Har akkurat det samme, selv om jeg bare er 6 uker på vei...jeg gjøre faktisk noe så fy-fy som å drikke kaffe. En kopp kaffe og systemet løsner litt....
PeggyPreg Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Svisker eller en kopp med te ( helst "fersk - ikke pose)
ChellBell - har født! Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Jeg skriver meg opp på den ja! Har skikkelig knip og vondt i magen pga det, men jeg prøver å gå turer, drikke masse vann og spise frukt og grønsaker - og ikke minst Biola yoghurt med sviske Hjelper noe, men ting er ikke helt som normalt alliekvel.
LilleVackreAnna Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2008 Heldig du, jeg prøvde nemlig med kaffe i går. Har ikke drikki kaffe siden positiv test, rett og slett fordi jeg har blitt kvalm av det. Men tenkte jeg skulle prøve i går, for det pleier jo å løsne litt opp. Det gjorde det IKKE! Fikk mageknip som varte hele kvelden og natta. Mulig jeg er litt rar... Nå i dag prøver jeg med kamillete og svisker! Takk for gode råd!!
PiaL Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Kruskakli! Det fungerer for meg! Smaker ikke kjempegodt, men går ned hvis du blander med litt yoghurt e.l. Husk å drikke masse vann, for hvis du spiser mye fiber uten å drikke nok, blir effekten borte. Grunnen til det er at fiber er så tørt, og trekker til seg enormt med væske. (Det ser du hvis du bløter havregryn e.l. Det trekker til seg utrolige mengder væske) Lykke til!
har4barn Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har slitt med dette i alle mine sv.skap+ammeperioder. det eneste som hjelper for meg, er å holde meg mest mulig unna gjær og hv.mel(dvs mye knekkebrød) + at jeg tar en dose Lactulose i en kopp urtete en gang om dagen. Har ikke begynt enda, men jeg skulle ha gjort det for lenge siden. Er helt "tett" der nede:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå