Gå til innhold

Hund og små barn? Erfaringer mottas med stort takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

jeg er ei "jente" som alltid har hatt hund og drevet veldig aktivt med hundesport FØR jeg fikk barn.

Hunden vår ble syk å døde før vi fikk to barn i tett rekkefølge.

Sønnen vår er to og jenta vår 4,5 mnd.

Jeg har hatt huder hele livet og det kjennes så utrolig tomt å ikke ha hund i hverdagen. Likevel vet jeg at det er et stort ansvar å ha hund. Det jeg her er ute etter i er erfaringer der ute fra dere.

Hvordan er det å ha hund med små barn?

Har dere skaffet dere hvalp i fødselspermisjonen?

Har dere skaffet dere voksen hund eller har dere hund og små barn?

Veldig takknemlig for svar!

ha en fortsatt god dag alle sammen :-))

( gammelt nick keiserinnen er født) ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Har hund og to små barn. Hunden er 7 år, barna er 2år og 6 mndr. Det går greit her - toåringen er en pest og en plage for hunden innimellom, men det går som regel greit, men vi må være veldig våkne og påpasselige for å unngå at toåringen plager hunden slik at det kan bli noen skumle situasjoner.

Har en veldig rolig hund som også var vant til barn før våre egne kom, hun trekker seg unna hvis det blir for masete. Har et eget bur i gangen som er hennes og som barna holdes unna.

Du har jo tydeligvis hatt valp før og vet hvordan dette er. Kommer jo veldig an på rase også ift hvor krevende hunden er.

Skrevet

Hei:)

Vi har to hunder og en 2,5 åring i hus. Den ene var 2 år ved familieforøkelsen, den andre fikk vi da jenta vår var litt over ett år..Det har gått veldig greit, og har aldri hatt noen problemer med hund/barn. Men passer selvfølgelig godt på, og hundene må få klar beskjed om at de er nederst på rangstigen. Valpeperioden gikk overraskende bra, og merket tydelig at valpen var mer forsiktig med datteren vår. Det er jo utrolig koselig å ha hunder i huset, men har nok litt dårlig samvittighet i forhold til trening osv..barn, studier, mann og hus tar litt tid det og..men du har jo hatt hund før og vet hva du går til:)

Skrevet

Takker for flotte svar :-)

De hjelper meg i prossessen før jeg tar et endelig valg.

Det å skaffe seg hund er jo ikke noe man bare gjør for morro skyld.

Det blir meg alene som kommer til å ha ansvaret for hunden - min mann vil bare være kosekonsulent som han sier. Ok bare jeg får lov til å ha hund, men jeg må altså tenke meg grundig om.

Ha en god dag videre jenter - og takk igjen :-))

Skrevet

i forhold til barnet er det helt topp. min hund og gutten går så godt overens. koser seg masse.....

desverre har jeg blitt alene, så jeg har måttet gitt han til min mor. har ikke mulighet til å komme meg ut på turer som jeg tidligere har hatt.... ble forsåvidt litt lite etter at sønnen ble født også.

kjenner fler som har hatt dårlig samvittighet for hunden sin når de har små barn. blir lettere når barne blir så store at de kan være litt alene.

men har du en mann som er flink til å stille opp...........go for it.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...