Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Kjøp "frisørshampoo" og start forebygging i rett tid før fødselen/ terminen og fortsett med dette en liten mnd. etter at babyen er kommet til verden! Da slipper man vistnok å miste så mye hår (som noen gjør) etter fødselen! Bare et tips!
Kanutten:-) mamma til 2 Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 hårtap kan man ikke unngå uansett shampo, fordi det er snakk om hormoner:-) Svigerfar er frisør og sier at det beste er å ha tatt ekstra B og C vitaminer gjennom svangerskapet for å styrke håret.. Men er jo verdt et forsøk uansett:-)
MamiMaribel Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Du kan dessverre ikke gjøre noe for å forebygge hårtapet:-) Det er hormonelt. Jeg mistet MASSE hår noen måneder etter fødsel, og det var helt forferdelig. Jeg fikk store viker, og det så ut jeg var virkelig syk, hehe. Ikke moro, men heldigvis så vokser jo hår alltid ut igjen:-DD
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Er klar over at dette er hormonelt betinget, men min svigermor (som også er frisør) forteller om gode resultater til tross...da må det da være verdt et forsøk mener jeg... dere må da ikke være så negative jenter!!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Noen som vet hva den frisør shampooen som forebygger heter (merket)?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Spør hos frisøren, finnes sikkert hundrevis av ulike merker...selv har jeg en fra System Profesional...en lysegrønn flaske!
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Frisør shampo???? Hallo vil det si shampo for tørt,flass,dryss,fett,slitt??? Det er ikke frisørshampoen i da tilfelle som gjør det,det er typen hår frisørshampoen er beregnet på.....Og ja det er klart det kan se overaskende bra ut om du har brukt shampo for farget hår,så kjøper og begynner å bruke en shampo for volum.........Men det der har med hormoner å gjøre,hår er dødt,kan ikke fikses....Du kan få det til å SE bedre ut men ikke fikse det...Sorry mac...Er utdannet sminkør og har gått frisør og,da må du nok spørre etter hvem shampo hun mener for eneste forskjellen på frisør shampo og butikk er frisørshampo er mye drøyere og frisøren plukker ut riktig type shampo til deg....Så det blir den DU trenger....
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 eeehh....javell, beklager at man prøver å hjelpe, synes folk er så grinette inne på disse forumene jeg! Når jeg sier frisørshampo mener jeg ganske enkelt shampo som er dyr og kjøpt til frisør og som er tilpasset det behovet jeg har, i dette tilfellet, forbygge hårtap!! Fikk selv beskjed om at en shampo som motvirker hårtap, virket på selve hårrøttene, som jo ikke er døde så vidt jeg vet, slik at de ikke slapp håret så lett!! Men mulig det er jeg som er godtroende eller bare har missforstått!?! Prøver alikevell jeg så får andre gjøre som de vil!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Herre...jenta prøver jo bare å gi ett hjelpende råd. Greit å vere uenig, men trenger da ikke å vere så nedlatende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå