Spirevipp med go`gutten Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg ble så inspirert av min egen latskap, og etter at lillegutt har både gjort grimaser og brekt seg til noen av glassene jeg har kjøpt, så lagde jeg litt selv idag. Kokte kylling med et laurbærblad i vannet Kokte potet, gulrot og brokoli Kokte ris Blandet alt sammen til en mos med litt olje i. Så ut som han likte det ganske godt, fikk i han 6-7 skjeer tror jeg. Vi er helt i startfasen med middag, så den porsjonen er jeg fornøyd med :-)
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Så flott da! Mini her har fått glass bare siste mmd, dahan ikke vil ha min potet og gulrot mos. Nå er han 7 mnd, så jeg skal lage hjemmelaget mat til han idag.. Skal lage middag med kylling jeg og. Men hvordan koker du kyllingen???
Spirevipp med go`gutten Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2008 Vi kjøpte potet- og gulrotmos, men den bare brakk han seg av. Lapskaus likte han bedre på glass, så det virker som han liker at det smaker litt av maten, derfor lager jeg ordentlig middag istedenfor å introdusere en og en ting, mulig det er dumt men. Uansett, jeg skar opp en kylligfilet i litt mindre biter, så hadde jeg dem oppi kokende vann med et laurbærblad i og lot det koke ca 10 min tror jeg (bare sjekket at det va gjennomkokt). Jeg hadde også littegrann pepper i maten når jeg moset den, vet de ikke skal ha mye men litt regner jeg med går fint. Hva skal du ha i annet enn kylling?
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Jeg skal lage en basis med potet, gulrot, brokkoli og asparges.. Så skal jeg dele det i to og ha ene delen med kyllingfilet og andre med fiskeboller. Blander dette sammen med litt raps olje og kokekraften fra grønnsaksvannet.. Så håper vi det faller i smak =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå