Edelweis Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 jeg barer lurer på hvilke forhåndsregler jeg må ta før jeg kan slanke meg som gravid. BL gjør at jeg ikke kan være så aktiv som jeg ønsker, å jeg klarer ikke la være å spise snop. så nå tenkte jeg å prøve å slanke meg litt. noen som har gjort dette som gravide før? jeg vil bare ha seriøse svar takk.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har ikke slanket meg som gravid, egentlig aldri før heller, men skulle også gjerne tatt av litt nå. Innser at det ikke er beste tiden, må nok vente til ungen er ute. Tror man skal være svært forsiktig med slanking pga avfallstoffer som skal skilles ut fra kroppen. Hva med å kutte ut snopet, drikke mye vann og spise frukt og grønt? Man trenger ikke mer mat enn vanlig, kanskje en brødskive ekstra. Pass på å spise ofte og lite for å holde forbrenningen i gang.
Edelweis Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2008 ok, ja jeg tenkte ikke å sette meg på hardkur med slike mirakelkurer altså. bare sånn grethe roede lignende der jeg spiser normalt. men skal jeg spise litt mer, enn jeg vanligvis gjør når jeg slanker meg? det var det som var grunnlaget for spm mitt. har ikke slanket meg mye før, en gang jeg prøvde og ikke fikk det til egentli. men tenkte å prøve å være litt mer obs på det jeg spiser nå, ettersom jeg bare må sitte rolig hele tiden.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Uten at jeg kan svare helt sikkert så tror jeg et grethe roede opplegg er trygt. Da spiser man jo nok og riktig sammensatt mat. Men jeg ville nok hørt med lege først, bare for å være helt trygg. Har selv planer om å leve sunnere fra i morgen av (alltid i morgen, ikke sant? hehe) Gå litt turer, gravidyoga og svømming. Kutter snopet i ukedagene og spiser lite og ofte. Dette er ikke for å gå ned i vekt, men for å bremse farten på vektoppgang, det skal jo av en gang også :/ Spis sunt du, ikke for store porsjoner og prøv å nyte svangerskapet!
Edelweis Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2008 huff, ja alltid i morgen. helst mandager. men det blir jo alltid bare tull. jeg opplever at jeg ike har tid til å trene når jeg er mamma jeg. når skal jeg få tid til det? kan ikke sende jenta fra den ene barnehagen til den andre for at jeg skal trene.. jeg føler jeg må bruke de få timene vi har sammen om dagen. er jo ikke mange timene etter middagstid før hu skal legge seg. skjønner ikke hvordan folk har tid jeg.. må vel bare prøve å gjøre slike tiltak som du nevner, men det er gankse vanskeli å endre på livstil altså, syns jeg ja=) men, vi får prøve. det er vel helst for å ikke gå opp jeg vil gjøre det også, for så å prøve å ta av noen kilo etter svangerskapet. håper amming og trilling og trening med baby kan hjelpe litt på det. vi får se... jeg føler meg alltid så diger når jeg er gravid, klarer ikke nyte gravid kroppen.. *! tusen takk for svar foresten=)
nr-4-i-oktober Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Tror kanskje grete roede har eget opplegg for gravide og ammende. Sjekk på greteroede.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå