miobell Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Dro til legevakten i går kveld pga en liten blødning.. Eller eneste var endel brunaktig utflod og kom etter sex så er sikkert i den forbindelse, men vi bestemte oss for å ringe og høre med legevakten og de sa jeg gjerne kunne komme ned å få det sjekket.. I og med jeg, desverre, er litt hysterisk, var det betryggende skulle gå ned og få en sjekk.. Min skrekk om å finne blod i trusa, var en realitet. etter mnd. i sølibat prøvde jeg endelig, men.. Satt i nesten to timer og ventet før jeg fikk komme inn. Legestudenten jeg kom til, sa at hun kunne ikke gjøre mye.. kanskje ta en gyn. undersøkelse og sjekke om der var mer blod på vei ut.. Videre begynte hun å snakke om hvilkene rutiner de har når det evt er en abort på vei.. Jeg ble livredd... Greit nok at jeg var der for å bli informert, men hun skremte meg sånn, fantes det ingen måte å berolige meg på om mulig??? Jeg er i 16.uke og spurte om hun ikke heller kunne gi meg en ul eller søke etter hjertelyd. Hun mente at å søke etter hjertelyd var altfor tidlig og ul var utelukket at jeg ville få.... Jeg ble etterhvert irritert.. ba henne prøve å søke etter hjertelyd. Jeg mente der er fult mulig å finne den med deres instrument nå.. hun ble rimelig irritert på meg, måtte ut og hente bakvakten , snakke med han.. og til slutt fikk jeg viljen min.. jeg skulle få høre etter hjertelyd.. La meg på benken og etter kort tid med instrumentet på magen, fikk vi høre raske hjerteslag langt der inne. Svak lyd, men det var der,, fort ,fort fort... herlig!!!! Det tok jo null tid.. hvorfor kunne de ikke gitt meg det med det samme.. Skulle ikke mer til for å slappe helt av igjen.. Ja, jeg er litt hysterisk , men likevel. de bør da prøve å hjelpe når man er innom .. skal da vel være mulig finne hjertelyd på de fleste nå når kommet så langt??? enda litt brunaktig utflod.. men i og med hørte hjertelyd sent i går kveld, så er vel sikkert alt ok???
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Uff, alt man må tåle fra helsevesenet. Jobber selv på sykehuset og vi prøver da å strekke oss så langt vi kan for at pasienten skal føle seg trygg og møtt. Feiler vel noen ganger vi også. Det tar null tid å lytte etter hjertelyden, dette var vel en usikker men stolt legestudent som absolutt skulle ha rett. Glad for å høre at hjertet slo!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Ååå, skjønner veldig godt at dere dro på legevakta!! Jeg hadde også blitt hysterisk tror jeg :S Makan til mottagelse dere fikk... greit at de skal informere om mulige uønskede utfall, men det er da noe med måten man sier ting på. Man skal da heller prøve å berolige enn å få pasienten enda mer oppskaket?!! Men så herlig å få høre fosterlyd da :) Syns det er rart at studenten ikke ville prøve engang, for jeg skal nemlig til jm i uke 16 og da sa hun at de hører fosterlyd. Så hvis det bare hadde vært liten sjanse for det ville hun vel ikke sagt det sånn. Du får prøve å slappe av nå da, det var nok bare noen blodkar som brast! Klem
miobell Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2008 Tusen takk jenter! Ja, kjedelig å få slik mottakelse. Min samboer ble helt sjokket!!! Koselig å høre fra deg kjerstipusen. Lenge siden.. Alt bra med deg?? Ja, var sikkert bare noen blodkar som brast. litt brun utflod fremdeles, men skremmer meg ikke særlig nå etter å ha hørt at hjertet banket der inne... men skremmer meg for videre sex nærmeste framtid, så nå får min kjære klare seg på egen hånd en stund ;-)
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Skal jeg gi deg en anbefaling???Kjøp en doppler på internett..Koster 600-1000 kroner alt etter modellen. Dermed slipper du å springe til legen om du har småblødninger. På mitt legekontor blir man sett på som en hypokonder om man i de hele tatt ringer å bekymrer seg. Når jeg mistet i desember var det som om jeg var overbekymret å at legene overhode ikke brydde seg.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Jada, alt bra her. Veldig deilig å være over de magiske 12 ukene. Merker at energinivået begynner å stige igjen, så det er deilig! Ellers så er nå graviditeten offisiell hos oss. Fortalte det til de nærmeste vennene i går kveld, og det ble kjempeglade (Phiu ) Men det er skikkelig rart å plutselig skulle gå rundt og snakke om det til alle. Jeg er jo vant til å passe munnen min hele tiden Hvordan går det med deg da?
miobell Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2008 ja, jeg vet.. helt fantastisk å komme over de 12 første ukene Samme her.. energi nivået i endring. .føler meg så mye bedre , går ikke i min egen lille verden lenger ;-) offesielt her også. vært snart en mnd nå.. Og har begynt å vise endel på meg liker det! Men ja, merkelig når alle plutselig vet og en kan snakke åpent om noe som var sååå hemmelig før.. hehe.. nå ligger jeg bare her og håper det ikke skal komme mer blodig utflod.. men i og med jeg hørte et hjerte slå der inne så slår jeg meg i grunnen godt til ro med det.. Du som nevner slike dopler en kan kjøpe seg for å selv lytte etter hjertelyd.. hvor får jeg evt tak i dette??
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Doppleren trenger slett ikke koste 1000kr. Min kostet rett over 200kr inkl frakt. Sikkert ikke beste kvalitet, men har iallefall hørt hjertelyd fra første gang (var da 12+2) http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=angelsounds&category0= Dollaren er jo rekordlav også, så løp og kjøp
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 det går sikkert bra dette har det ordnet seg med samboeren din nå da? siden du skriver om sex og at han blei veldig sjokkert over mottagelsen på legevakt?
miobell Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. mars 2008 vi har i allefall fått snakket endel ut ja. Var på spa i går. Jeg fikk egen gravid- massasje Deretter hjemom og så ble det sex (på sølibat jenta) før vi skulle ut og spise.. komisk.. var et sted og bestilte bord. Var to timers vente tid der. i mellomtiden bestemte vi oss for å sette oss på en nabo kafe og drikke kakao (meg) , øl(han).. der oppdaget jeg blødningen og ringte legevakten.. Så var det ned dit, sjekke og opp dit vi hadde bestilt bord ;-) han var nok også litt redd igår, og ble spesielt berørt da han så min fortvilelse på legevakten da de sa der ikke var noe å gjøre for å sjekke liv.. han synes motakelsen jeg fikk var usmakelig. Men de fant jo hjertelyd, og så lenge der bare kommer litt brun utflod, så tenker jeg det er noen blodkar der inne som brast og han som var litt for "hardhendt" med sexen .. for hjertelyd er da i allefall et tegn på liv og ikke abort!..??? hehe.. ja?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Det går nok fint håper det fortsetter å ordne seg for dere.
babygullz <3 vilde Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Jeg synes det høres veldig "logisk" ut at du fikk en blødning når du sier du hadde sex for første gang på 1mnd nå. Det blir jo trangere dess lenger man går uten..og så er man jo mer følsom der nede nå, og er det ikke slik at blodkarene ligger lenger ute slik at de har lett for å sprekke da? Syns det var en utrolig dårlig måte av legestudenten å behandle deg på, når du spurte etter å få høre hjertelyden...og i 16 uke så er det absolutt INGEN problem å finne den! Jeg fikk høre min sin hjertelyd da jeg var 7+0!
miobell Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. mars 2008 Takk for svar! Jeg innrømmer at jeg kan bli litt hysterisk nå om der oppstår noe skummelt, men synes ikke det er grunn i mitt tilfelle til å ikke bli tatt seriøst.. Eller, følte meg i allefall ikke tatt seriøst. Følte jeg måtte "lære" henne at hun kunne sjekke hjertelyd nå når jeg er i min uke 16. Måtte tvinge henne til å, om ikke annet, prøve.... Min kjære, som som oftest ikke legger så merke til dårlig service o.l fikk også sjokk i går over behandlingen.. Han synes det var ille når en redd, gravid kvinne kommer inn for sjekk at hun for det første ikke tas alvorlig og for det andre bare får masse info om hvordan en evt. abort foreløper i uke 15-16.. ( blødning, tabletter, fødsel/utskrapning)... Det er info de kan vente med til det verste i krise hadde blitt konstatert (abort) selv om det var svært lite sansynlig i mitt tilfelle i går.... Sikker fler med meg som har opplevd samme.. Skulle ikke vært nødvendig...
Skattimagen<3 Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 Asså... Seriøst!!!!!! Jeg hadde en blødning i uke 10!! Jeg dro rett på legevakta der jeg fikk en gyn undersøkelse for å sjekke at mormunn var lukket noe den var.. Videre fikk jeg ultralyd dagen etter for å være sikre! Altså ultralyd i uke 10.. Jeg så en nydelig liten kropp med ett hjerte som slo som bare det! Hjertelyden hørte jeg hos jordmor i uke 12 klart og tydelig! Er nå i uke 18 og allt er bra.. Men jeg syns den behandlingen der var ALLTFOR dårlig.. Ihvertfall i forhold til det jeg opplevde da..
2 fine små Skrevet 30. mars 2008 #15 Skrevet 30. mars 2008 Saa flott at det var hjertelyd og saa flott at du staar paa ditt! Jeg heier paa alle som krever av vesenet, altsaa helsevesenet..... De er saa firkantede noen ganger og neddysset og kuet av regler og rutiner at de noen ganger glemmer aa tenke selv..... Staa paa og aldri gi deg, det var nok utrolig betryggende aa faa hoere hjertelyd, synes det jeg ogsaa og jeg er ikke nevneverdig hysterisk heller, men litt spent er vi jo alle selvsagt. Tror man kan handle sitt eget lytteapparat, kanskje det kunne vaere noe for deg? Evt en privat time et sted hver mnd kanskje? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå