LoveIsInTheAir<3 Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 fordi sambo har fått et bra jobb tilbud i Bergen by. Vi bor i Østfold nå og er ikke vant til by livet. Hvor i Bergen bør vi se på leilighet/hus? Hvor er det fint å bo med små barn? Gode skoler og sånt? på forhånd takk.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Hvor er det jobben er da? Fana er fint og kolselig, men litt dyrt å bo der. Ellers har jeg hørt fra folk som bor i Åsane at der er det fint;) Går ut i fra du ikke vil bo midt i sentrum?
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Skolene er vel "de samme" i hele kommunen. Mange fine steder - det kommer jo litt an på hvor mye penger dere har, og hvor sentralt dere vil bo. Bor selv på Nesttun (Fana bydel) og her er det kjempefint med barn. Kort vei både til byen og til Flyplassen.
LoveIsInTheAir<3 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2008 Hmm.... veit ikke hva det heter der jobben ligger. Vil jo ikke si hva det er heller. Veit bare at det er i sentrum, så greit at det ikke er så sinnsykt langt for han å dra på jobb.... Så skal jo jeg prøve å finne meg en jobb etter endt svangerskapspermisjon også da. Vi vil ikke bo midt i sentrum, men gjerne sånn at man kan ta en buss eller gå til butikken? (veit ikke helt hvordan det er der jeg) Vi tenker maks 2,6-2,8 mill for hus (vi er snart 4 barn + 2 voksne)
julenissen Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Apeltun skole er kåret til norges beste skole, så har dere råd til å bo i området tilknyttet den, hadde jeg garantert gjort det. Fana bydel.
julenissen Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Dere får ikke noe hus for den prisen i Bergen. Da må dere et stykke "ut på landet" og det blir reise for din mann. Men å gå til butikken trenger du ikke bo i sentrum for å gjøre.
Mersa og gutta <3 Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Vi bor i Åsane og stortrives. Men hus til under 3. mill skal godt gjøres, kan få rekkehus da :-) Er veldig fint for barn her, mange barnevennlige områder, turterreng er lett tilgjengelig, og kort vei til sjøen. Ca 15 min til byn (selvsagt lengre i rushet!) Kan være verdt å tenke på Askøy og Sotra også, ligger litt utenfor, men er ganske fine steder. Samme med Meland og Lindås (får ca 45 min reisevei da altså)
Eve Dallas Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Os er plassen!! Det er Os kommune da, en halvtimes kjøring utenfor Bergen. Her får du hus i den prisklassen du antyder + det er veldig koselig her. vi har et lite sentrum helt nede ved sjøen, et greit kjøpesenter ca. fem min. kjøring fra sentrum. Ca. 20 min kjøring til Fana der man har Lagunen storsenter bla. Nesttun ligger ca. 5 min. derfra. Du bør sjekke ut nettsidene til Bergen kommune og selvfølgelig Os kommune (hordaland). Google er grei der.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Ja, Os og seff Søfteland da! Os er faktisk en veldig grei plass, beste i nærheten av Bergen, men er ett bittelite stykke å kjøre. Også har Os "alt" og butikkene er aldri langt unna visst du var redd for det, uansett hvor i Os du er;)
Meg og knoll&tott Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Anbefaler Arna!!!! Vi stortrives her!!! Er vel den billigste bydelen og...hvis man kan kalle det billig... Fordelen her, er toget!!! 6minutter, så er du i sentrum, og da kan gubben din klare seg uten bil:) Penger spart, penger tjent:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå