*1.gangs gravid* Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Hei! Jeg lurer på hva som er rett angående hvor langt man er kommet i graviditeten. For hvis unnfangelsen skjedde 13. Mars, er jeg ifølge terminkalkulatoren 4 uker og tre dager på vei? Det virker jo litt rart? Det er jo bare 2 uker og 3 dager siden... Hvorfor regnes det sånn? Noen som vet?
Värn Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 det regnes fra første dag i siste menstruasjon. Når egget blir befruktet er du alltså allere 2 uker på vei. Det er helt enkelt så man regner. Gratulerer!
*1.gangs gravid* Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2008 Åh, okei. Forvirrerende! Hehe.. Men tror jeg har skjønt det nå. Så selv om det kun er to uker siden, så er jeg altså over 1 mnd på vei ;S Ja ja ... ;} Takk for svar
husmus &2 Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Jeg skjønner heller ikke dette, for jeg regner det også fra unnfangelsen, det gir ingen mening at det da er 2 uker tidligere, det skjedde jo ikke da. Men men. Det kommer vel når det kommer uansett
Herkules Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 det er ganske logisk. Ikke alle vet hvilken dag egget ble befruktet (ikke selv om du vet når du hoppa i køya) Men alle vet når første dag i siste mens er. I tillegg vet vi at mensen kommer som hovedregel 14 dager etter el. Så når man har en 28 dagers syklus så blir man 4 uker på vei den dagen man har IKM altså den dagen man forventer mensen men den uteblir Mest fornuftig å regne slik Skønner det er forvirrende når man ikke vet det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå